Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjapt spørsmål ang. Reima og størrelse

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-12, 18:50   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjapt spørsmål ang. Reima og størrelse

Vi har Reima vinterdress i str 98. Den passer akkurat greit nok, men strammer bra når ungen på 4år bøyer seg, så må skiftes egentlig. Da burde det holde med str 110 sant?

Gammel 30-09-12, 18:52   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: kjapt spm ang Reima og str

Hvorfor ikke 104?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 18:55   #3
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mål ungen, og kjøp en dress som er 6 cm større i størrelse enn ungen er lang. Altså- hvis ungen er 104 cm lang så anbefaler Reima at dressen er str 110.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 18:57   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fordi jeg tenker det blir forlite, kan godt vokse litt inn i den da... og prøver så godt jeg kan å vere økonomisk og fornuftig småbarnsmamma... Jeg tenke på 116 eller 110. 104 må vel bli forlite fort. Men 110 må vere ok. ( argumenter for/mot med meg selv)

Gammel 30-09-12, 18:58   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Får ikke målt ungen på noen dager, og må bestille nå mens tilbudet er der! Altså; når 98 er akkurat svidt passe...hopper over 1 str og går til 110. Jo det høres vel fornuftig ut?

Gammel 30-09-12, 18:59   #6
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hørt flere ganger at reima selv anbefaler en dress som er fem cm lengre enn barnet men egen erfaring tilsier nesten at det går an med motsatt; altså at de er store i størrelsen. Jeg ville nok gått for 104, ikke godt med alt for stor dress heller.

Gammel 30-09-12, 19:00   #7
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva bruker hun i andre klær?

Gammel 30-09-12, 19:00   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Er det stramming i livet og ben/armer på Reimatec+?

Gammel 30-09-12, 19:01   #9
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg ville sagt max 110, i alle fall ikke 116. Vår 2008-modell bruker 104 i Reimadressen (har allerede brukt den én gang i år) og den passer helt fint, enda han bruker 110 i vanlige klær.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 19:02   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Bruker 110. Noe i 104.

Gammel 30-09-12, 19:02   #11
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Jeg har hørt flere ganger at reima selv anbefaler en dress som er fem cm lengre enn barnet men egen erfaring tilsier nesten at det går an med motsatt; altså at de er store i størrelsen. Jeg ville nok gått for 104, ikke godt med alt for stor dress heller.

De er ganske store til og begynne med da ja, men jeg synes uansett dressene er så lette at ungene ikke blir hemmet av det på noen måte. Reimadressene er ikke noe lange i ryggen, så vi har kjøpt ganske stor størrelser for at dressene ikke skal stramme i ryggen i lek. Vårt barn har aldri kunne hatt Reimadressene mer enn en vinter selv om de har vært store til å begynne med.

Gammel 30-09-12, 19:03   #12
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.

Jeg ville sagt max 110, i alle fall ikke 116. Vår 2008-modell bruker 104 i Reimadressen (har allerede brukt den én gang i år) og den passer helt fint, enda han bruker 110 i vanlige klær.

Og da er ungen min sikkert pittelitt mindre enn din. Da går jeg for 110.

Takk alle

Gammel 30-09-12, 19:04   #13
Lyppa

Lyppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Er det stramming i livet og ben/armer på Reimatec+?

Mener å huske at det er et strammebånd inni midjen, men er ikke helt sikker. Det er strikk i midjen, nederst på bena og ermene. Jeg tror jeg ville gått for 110. Det er ikke noen som kan måle barnet?

Gammel 30-09-12, 19:07   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Mener å huske at det er et strammebånd inni midjen, men er ikke helt sikker. Det er strikk i midjen, nederst på bena og ermene. Jeg tror jeg ville gått for 110. Det er ikke noen som kan måle barnet?

Nei.. er nok vanskelig å få til. Jeg går for 110, om ikke får jeg sende tilbake, eller selge privat om utsolgt.

Gammel 30-09-12, 19:33   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Hadde helt klart kjøpt 110.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 19:35   #16
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

De er ganske store til og begynne med da ja, men jeg synes uansett dressene er så lette at ungene ikke blir hemmet av det på noen måte. Reimadressene er ikke noe lange i ryggen, så vi har kjøpt ganske stor størrelser for at dressene ikke skal stramme i ryggen i lek. Vårt barn har aldri kunne hatt Reimadressene mer enn en vinter selv om de har vært store til å begynne med.

Jeg er enig med deg. Kjøpte nettopp Reimadress selv, spurte her inne først og endte med å kjøpe 92. Da jeg fikk den og prøvde på, tenkte jeg at det var rett, men så arvet vi en dress i 98, og da ser jeg at jeg heller burde valgt det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 19:45   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville uten tvil kjøpt 110.

Gammel 30-09-12, 20:08   #18
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

110 ville jeg og valgt

Gammel 30-09-12, 21:03   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok kjøpt 104, men jeg liker ikke for stort yttertøy, og har barn som vokser sent. De har aldri hoppet over en størrelse. Poden på 7 år har 116 i Reimatec i år, så for meg blir det rart at et barn på 4 år bare har én størrelse mindre. Men min er jo liten for alderen.

Gammel 30-09-12, 21:07   #20
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde nok kjøpt 104, men jeg liker ikke for stort yttertøy, og har barn som vokser sent. De har aldri hoppet over en størrelse. Poden på 7 år har 116 i Reimatec i år, så for meg blir det rart at et barn på 4 år bare har én størrelse mindre. Men min er jo liten for alderen.

Mens min på 7 har 140. Lillebror på 4 har en i 110 og en i 116, han kan uten problemer bruke begge, de er ikke for store.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.