Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor høye hæler greier du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-12, 08:16   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor høye hæler greier du?

Jeg kjøpte støvletter med 7,5 cm. og det ble for mye. Jeg føler at jeg balanserer og at det ser ut som jeg har en stokk fra bukselinningen og oppover ryggen. Støvlettene går derfor tilbake til butikken i dag. (Jeg er klar over at mange ikke lar seg stoppe av at ganglaget ser corny ut altså, men jeg liker ikke å se så funny walk-aktig ut selv).

Jeg tror min grense går på 5-6 cm, noe som vanskeliggjør skokjøp i 2012 når det tydeligvis skal balanseres høyt oppe. Hva er grensen din når det kommer til hælhøyde?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 08:18   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor høye hæler greier du?

Jeg kan nok ha pensko på 8-9 cm, men til hverdsgsbruk bør ikke hælene overstige 5 cm. Da får jeg vondt frampå leggene.

Gammel 02-10-12, 08:18   #3
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker aldri høye hæler, unntatt når jeg skal pynte meg, og selv da er grensa på 3-4 cm. :håpløst bekken:

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 08:20   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på kvaliteten på skoene, svikten og vinkelen på hælene. Jeg har støvletter med 8-9 cm hæl som er helt utmerket å gå med og noen som er helt håpløse.

ViaVai-støvlettene mine har 8 cm og er en drøm å gå med.

Gammel 02-10-12, 08:21   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg kan nok ha pensko på 8-9 cm, men til hverdsgsbruk bør ikke hælene overstige 5 cm.

Samme tall her. I tillegg foretrekker jeg kilehæl og/eller gummihæl på hverdagsskoene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 08:22   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Samme tall her. I tillegg foretrekker jeg kilehæl og/eller gummihæl på hverdagsskoene.

Jepp! Ingen klikk-klakking på hverdagssko her.

Gammel 02-10-12, 08:22   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De jeg kjøpte var deilige å ha på. De var fra Tamaris og hadde tykke hæler med gummisåler og sånn anti-shock-greie. Likevel ser jeg ut som jeg har stablet meg opp på beina.

De var veldig, veldig fine.

Gammel 02-10-12, 08:28   #8
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

De høyeste hælene jeg har er 9 cm. Det er støvletter med kilehæl, og de er greie å gå med. Ellers så holder jeg meg til rundt 5 cm.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 08:32   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg kan nok ha pensko på 8-9 cm, men til hverdsgsbruk bør ikke hælene overstige 5 cm.

Der er nok jeg også tror jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 08:32   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

De jeg kjøpte var deilige å ha på. De var fra Tamaris og hadde tykke hæler med gummisåler og sånn anti-shock-greie. Likevel ser jeg ut som jeg har stablet meg opp på beina.

De var veldig, veldig fine.

Men tror du ikke gangleget blir noe mer naturlig når du har brukt dem en stund?

Gammel 02-10-12, 08:45   #11
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarer ikke høye hæler! Har ett par sko som er 4 cm høye ellerno, og de brukes kun til penbruk.

Gammel 02-10-12, 08:49   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Men tror du ikke gangleget blir noe mer naturlig når du har brukt dem en stund?

Nei, jeg tror at jeg ikke kommer til å bruke skoene. Dessverre.

Gammel 02-10-12, 08:52   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

3-4 cm til pynt, og da tråkker jeg fort over :slarkete i venstre ankel:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 08:55   #14
Sequinita
Fullverdig medlem

Sequinita sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis det er sånne tykke hæler evt. kilehæl, kan jeg klare 4 cm men aller helst går jeg i sko uten hæl
(Har problemer med akillisen)

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 08:58   #15
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg har hatt et brudd i ei tå, og etter det har jeg fått vondt i tåa hvis jeg går med for høye hæler. Så 5 cm holder for meg.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 08:59   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 10 cm idag, men det er kanskje to cm platå, så da er vel "effektiv høyde" 8 cm. Det går helt greit.(greit som i:kan springe om jeg er nødt) Men skoene er av god kvalitet. De fleste høyhælte skoene mine har nok ca 7 - 10 cm høyde vil jeg anta. Det er enten det eller lave sko jeg bruker - slike "midt i mellom-høyder" funker ikke.

Gammel 02-10-12, 09:03   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fortsatt ikke møtt på en hel jeg ikke har kunnet gå med, men til vanlig bruker jeg 6,5-7 cm. Eller, det stemmer ikke helt. Jeg bruker ikke platåsko og er ikke så begeistret for kilehel.

Jeg kan fint løpe og sykle i støvletter som er 9 cm. :Victoria Beckham:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 09:12   #18
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har fortsatt ikke møtt på en hel jeg ikke har kunnet gå med, men til vanlig bruker jeg 6,5-7 cm. Eller, det stemmer ikke helt. Jeg bruker ikke platåsko og er ikke så begeistret for kilehel.

Jeg kan fint løpe og sykle i støvletter som er 9 cm. :Victoria Beckham:

Og som Harriet sier; hvordan helen er plassert har alt å si for hvordan skoen er å gå med.

Jeg går med høye heler så ofte at jeg synes jeg ser helt dust ut med lave heler.

Gammel 02-10-12, 09:20   #19
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

På jobb har jeg den siste tiden gjerne brukt hæler på opptil 14 cm, men med en platå på ca 3 cm slik at høyden tilsvarer omtrent 10-11 cm.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 09:45   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ti cm går uten problem, men da må tåballen vere bygd opp også. På reell høgde går vel smertegrensa mi på 7-8. Jobbsko klare eg 6 uten problem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.