|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge jenter overalt?Det var noen saker i Drammen også for to uker siden. Noen som forsøkte å lokke tiåringer med is på to ulike steder i byen, den ene rett ved en skole. Det har blitt slått merkelig lite opp i media. I tillegg har det vært to hendelsen med jenter i tenårene. Så hele østlandet ja...
![]() |
#22 |
Epikur
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Hos oss er det same procedure as always. Ungene går overalt, uten følge. På femtitallet, der hvor vi bor, er det utrolig trygt, tett og gjennomsiktig. Masse mødre hjemme i permisjon, en del gamle som er hjemme hele dagen og som følger med på alt, alle kjenner alle - mer eller mindre - og ingen har opplevd noe ubehagelig.
![]() |
#23 |
Leser
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?
Mener du virkelig at dette er forholdsregler som man alltid bør ta?
![]() |
#24 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge jenter overalt?Det Harriet sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg mener egentlig ikke det. Og jeg er egentlig enig med deg, og synes det er trist hvis det blir sånn. Kjenner at jeg hadde litt problemer med å forklare tankene mine når jeg skrev, og kanskje fortsatt. Problemet er balansen mellom det at vi selvfølgelig skal beskytte, mot slike mennesker, mot farlig trafikk, mot mobbing på skoleveien osv, og det at jeg helst vil at verden skal være et trygt sted å ferdes.
Mammaen til supergutt 2003 ![]() Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid.. Sist redigert av M@M : 02-10-12 kl 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Med den publisitet dett har fått har det vært forsøk utenfor det området også. Copy-cat eller hva en skal kalle det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Følge jenter overalt?Jeg kjenner at jeg er glad jeg ikke har barn med så veldig stor alenebevegelsesradius for tiden, og kommer sannsynligvis til å oppmuntre til kurs i selvforsvar når tiden er moden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Følge jenter overalt?Barna går sammen med noen, eller vi går sammen med dem, alternativt sykler. Vi går ikke over til bilkjøring, det er jo ikke eneste alternativet. Men jeg kan ikke la barna gå alene langs veien slik vi bor nå, det er endel strekker hvor ingen ser eller hører om det skulle stoppet en bil |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Det kjøres ikke bil her heller - vi får oss litt frisk luft når vi henter og bringer litt. |
![]() |
![]() |
#30 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Hos oss er det som Harriet beskriver - ingen går lenger, og dermed synes jeg også det er skummelt å sende ungene avgårde. Jeg håper gåingen tiltar etterhvert, for vi har egentlig helt trygg skolevei (ikke på vei i det hele tatt).
![]() |
#31 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge jenter overalt?Vi bor ganske midt i det hele egentlig, så vi har bestemt at snuppa blir fulgt eller skal gå med noen til og fra skolen og vi henter og leverer når hun er på håndball og hos venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Følge jenter overalt?Jeg må innrømme at det var litt godt å komme til denne tråden i dag, og se at ikke alle klarer å få til å følge barna sine overalt. I går tenkte jeg; "hjelp, er det bare meg som ikke ser at jeg skal klare å følge tre av mine fire barn overalt til alle tider og samtidig opprettholde jobben min 40 minutters kjøring unna hjemmet?!".
Dette snakket vi om i går. Er det virkelig seriøse forsøk på å få med seg jenter/gutter, eller er det å skremme målet? For dersom to voksne menn i bil ønsker å ta med seg en 15-åring, klarer ikke jeg å se for meg at de ikke klarer å gjennomføre det! Eller 13-åringen, som ramlet over autovernet og gjemte seg i skogen nedenfor; det hadde da ikke vært vanskelig for en voksen mann å gå ned og hente henne?
![]() |
#33 |
I mål
|
Jeg har også tenkt på dette. Jeg synes ikke det virker som om dette har vært seriøse forsøk, det ER jo ikke vrient å få med seg et barn hvis man vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Passiv
|
Har du prøvd? Det er faktisk ganske vanskelig å tvinge så store barn som dette når de setter seg kraftig til motverge altså. Dette er ikke femåringer, men unger som fort kan være femti kilo med livredd sinne. |
![]() |
![]() |
#35 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Følge jenter overalt?Det har vel vært forsøk i Trondheim også. Med lokking. Jeg tenker at det er jo slike runder «over alt» innimellom, og noen ganger blusser det kanskje litt mer opp?
![]() |
|
|