|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Middagsivitasjoner | |||
| Blir invitert hver uke |
|
5 | 3,13% |
| Blir invitert hver 14. dag |
|
23 | 14,38% |
| Blir invitert ca 1 gang pr. mnd |
|
36 | 22,50% |
| Blir invitert en eller noen få ganger i halvåret |
|
57 | 35,63% |
| Blir invitert en eller noen få ganger i året |
|
30 | 18,75% |
| Blir invitert sjeldnere enn 1 gang i året |
|
5 | 3,13% |
| Blir aldri invitert |
|
5 | 3,13% |
| Inviterer selv ukentlig |
|
6 | 3,75% |
| Inviterer selv hver 14. dag |
|
13 | 8,13% |
| Inviterer selv ca 1 gang pr mnd |
|
31 | 19,38% |
| Inviterer selv en eller noen få ganger i halvåret |
|
52 | 32,50% |
| Inviterer selv en eller noen få ganger i året |
|
22 | 13,75% |
| Inviterer selv sjeldnere enn 1 gang i året |
|
6 | 3,75% |
| Inviterer aldri |
|
1 | 0,63% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: MiddagsinvitasjonerEin eller få ganger i året, begge vegar. Og det er inkludert familie.
|
|
|
#62 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MiddagsinvitasjonerVi inviterer familie på middag en dag i uka og så har vi venner på middag en gang i blandt. Det er imidlertid sjelden vi er invitert på middag hos andre, i snitt vil jeg si en måned og da i all hovedsak hos venner.
|
|
|
#63 |
|
|
Sv: MiddagsinvitasjonerAlt for sjelden, begge deler. Nå bor vi et stykke unna de fleste vennene våre, så ettersom de fleste har barn er det litt vanskelig å rekke hverdagsmiddager som jeg egentlig synes er utrolig koselig. Vi var mye mer på det før. Vi har en del lunsjbesøk i helgene, da. Nå flytter vi snart nærmere en god del venner, så da håper jeg vi både kan få mer besøk og besøke andre oftere. Familie er vi relativt sjelden på middag hos, men vi ses med ujevne mellomrom.
|
|
|
|
#65 |
|
nju nja njo
|
Sv: MiddagsinvitasjonerMed familie så blir det vel ca èn gang i måneden både på å invitere og å bli invitert. Det er like ofte venner som familie siden vi har lite familie i nærheten. Vi inviterer oftere på lunsj; det er både enkelt og spontant å smelle sammen vaffelrøre på en søndag. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: MiddagsinvitasjonerVi har et vennepar som vi ber på middag og er på middag hos. Som regel annen hver gang, ca. hver tredje måned. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Einsam
|
Sv: MiddagsinvitasjonerSpiser nok hos foreldrene mine et par ganger i mnd, noen ganger oftere. De får mat oftere her i sommerhalvåret, ettersom pappaen min er "vaktmester", og ofte kommer innom rett etter jobb. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Helt vanlig
|
Sv: MiddagsinvitasjonerVeldig lite nå for tiden, før barn hendte det rett som det var. Men det var jammen noe av det første jeg prioriterte vekk da jeg plutselig satt der med tre barn under tre år gitt.
|
|
|
#69 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
Sv: MiddagsinvitasjonerAltfor sjelden, begge deler. Spiser hos svigerinnen med familie eller svigerforeldre ca 1-2 ganger i måneden. Vi inviterer ofte men det blir kanskje 1 gang i måneden. Min familie bor langt unna, ellers hadde det blitt en del flere ganger. Vennene våre har også småbarn og Jeg føler de fleste er litt mer stresset en vi er.
|
|
|
#70 |
|
|
Sv: MiddagsinvitasjonerJeg blir litt "misunnelig" på dere som synes at 1-2 ganger pr måned er lite. I familien min er det vanlig med hyppig middagssamvær. Ikke middag og dessert og kaffe og selskap ut over ettermiddag/kveld. Bare vanlig hvedagsmiddager med beskjed om at man kan stikke innom å spise hvis man vil og gå igjen når man er mett (eller bli hvis det passer seg sånn). Og søndagsmiddager sammen ganske ofte. Min egen familie bor dessverre for langt unna. Sist redigert av Libra : 03-10-12 kl 13:40. Årsak: Litt mye info |
|
|
|
|
|
#71 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: MiddagsinvitasjonerVi har middagsgjester omtrent 1 gang i uken, blir mye sjeldnere invitert til andre, kanskje en gang i måneden i snitt. Vi liker å ha middagsgjester, det er en fin anledning til å være sammen med venner og familie, liker å ha det her hjemme, passer oss utmerket med våre fire barn og masse aktiviteter å ta hensyn til. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MiddagsinvitasjonerCa hver 14 dag begge veier tenker jeg. Likevel føler jeg at vi inviterer oftere enn vi blir invitert bort. Dels fordi vi er flinke til å ta ting på sparket og ikke stresser om vi får besøk (og dermed fint kan invitere på middag en halv time etter vi er kommet hjem), og dels fordi det er lettere med besøk hos oss da vi har barn. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Curlingkone
|
Sv: MiddagsinvitasjonerSiden vi har mye familie rundt oss, spiser vi middag med noen av dem stort sett hver uke. Men det varierer om vi er borte eller her hjemme.
|
|
|
#74 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MiddagsinvitasjonerVi blir inviterte til familie så og si hver helg. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: MiddagsinvitasjonerVi har ikke så ofte gjester som blir invitert, men likevel har vi besøk som får middag hos oss minst et par ganger i uka. En ting er jo at ungene ofte har gjester som får middag, men like hyppig er det at noen av våre venner "tilfeldigvis" stikker innom rundt middagstid. Vi har med andre ord lært oss å lage generøse middagsporsjoner og vi har lært oss å leve med at det ikke alltid er så lett å planlegge. Jeg laget to digre former lasagne til middag mandag. Den ene formen gikk rett i fryseren, den andre skulle rekke til middag både mandag og tirsdag. Men like før vi satte oss for å spise, kom det en voksen og en ung gjest og dermed måtte vi finne på noe annet til mat dagen etter. Slik er det bare og vi trives med å ha mye uplanlagt besøk. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Erfaren nok
|
Sv: MiddagsinvitasjonerGanske sjelden tror jeg.
|
|
|
#77 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: MiddagsinvitasjonerEn gang i måneden, og oftere i perioder. Det er med venner, her eller hos dem. Etter at moren min flyttet til byen, i tillegg til min far som allerede bor her, er vi oftere i familiemiddager og inviterer oftere hjem også.
|
|
|
#78 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: MiddagsinvitasjonerI snitt tror jeg vi blir invitert bort og har gjester hos oss ca en gang i måneden. Det er flere hverdagsmiddager enn fine festmiddager med høy profil. Glemte å krysse for at vi også inviterer ca en gang i måneden. Det er nok en kombinasjon av at vi har litt familie i nærheten, og at vi har kultur for at det ikke trenger å være så stivt.
|
![]() |
|
|