Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sukkerbrød: er det mulig å få dem til

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-12, 22:41   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerbrød: er det mulig å få dem til

Jeg har aldri klart å ødelegge et eneste sukkerbrød av en eller merkelig grunn. Jeg bruker standard oppskrifter i f.eks. husmorkokeboka. Men det jeg gjør er at eggedosisen piskes lenge, 20 minutter, og når jeg har i det tørre etterpå så sikter jeg det oppi og vender det forsiktig inn med slikkepott før jeg tar det forsiktig over i forma. Må ikke banke forma i bordet for å fordele røra utover. Bare bre ut med slikkepotten. Har smurt bakepapir i bunn av forma strødd med mel oppå uansett hvordan form jeg bruker sånn at den er lett å få ut, snu og ta papiret forsiktig av.

Jeg bruker standard oppskrift som denne: http://livsrom.blogspot.no/2009/11/p...sukkerbrd.html

Jeg bruker også av og til denne oppskriften som er med potetmel:
6 egg
2 dl sukker
2 dl hvetemel
2 ss potetmel
1/2 ts bakepulver

Sist redigert av Elisabet : 05-10-12 kl 22:48.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.