|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i Lotto
Jeg tolket hovedspørsmålet som at man først og fremst skulle svare hva den første gledeshandlingen ville vært, som er et av spørsmålene, ikke nødvendigvis hvordan man ville disponere absolutt alle pengene. Nå har jeg enda ikke svart hva min første gledeshandling ville vært, men jeg tenker uansett at hvis jeg nå hadde brukt alle 5 mill på meg og min familie/slekt, så ville nok ganske mange av mine valg føre til en generelt bedre økonomi i hverdagen. Dermed gir også det bedre mulighet for å gi mer til veldeige formål i hverdagen, feks via faste trekk til utvalgte organisasjoner og slikt. Det må da være minst like bra som et litt større engangsbeløp, eller?
![]() |
#162 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Faktisk ikke.
![]() |
![]() |
#163 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp, det tenker jeg og. Vi er faste givere til flere organisasjoner, og hvis vi hadde brukt pengene til nedbetaling av gjeld og oppussing av hus som vi uansett hadde måttet spare penger til, ville vi fått romsligere økonomi i hverdagen og kunne økt summene vi gir eller hatt frihet til å gi til enkeltprosjekter.
![]() |
#164 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2012
![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoKjøpe et stort hus og bil |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde betalt ned halve gjelda vår, og investert i eiendom. Det hadde gitt oss svært romslig hverdagsøkonomi.
![]() |
#167 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoLykke til -ea-
![]() |
#169 |
nygift
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg hadde nok dradd rett på shopping på kjøpesenteret her, ellers hadde jeg betalt gjeld, bygd på huset, gitt bort litt, satt inn penger på guttas konto, tatt ungene med til USA og disney world og tur på safari eller antarktis, og kjøpt med en stol fra Kartell. Og der var de borte......
![]() |
#170 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoTja, å betale ned lån og annet kjedelig i samme gate er jo en selvfølge.
![]() |
#171 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoDa hadde jeg kjøpt meg en fin tomt, bygd ett hus med stor gang og kjøkken, en til bil, en familieferie, ett beløp til barna, noe til mine søsken, tja...så hadde jeg vel sløst endel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg synes det er stor forskjell på å slutte i jobben og å gå ned i redusert stilling. Jeg liker jobben min, men jeg liker enda mer å få tid til meg og ungene mine. Med redusert stilling så ville det ikke være like stressende å rekke fotballkamper og egen trening og samtidig ha tid til sløvetid i sofaen. Og så kunne jeg tatt ut ferie i alle ferier OG ha råd til å reiser bort hvis vi har lyst til det. Det hadde vært skikkelig hverdagsluksus.
![]() |
![]() |
#173 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJa, tenk å kunne reise bort i ALLE skoleferier. *drømme*
![]() |
#174 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg tipper hver lørdag men vinner ingenting for det.
![]() |
#176 |
|
Akkurat dette er noe av det viktigste for meg, for jeg innser at det allerede nå er kjempetøft å skulle etablere seg uten å ha foreldre som kan hjelpe til, og da blir det neppe noe lettere når våre barn skal gjøre det om tjue år.
![]() |
![]() |
#177 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#178 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJeg tror ikke jeg hadde sluttet å jobbe helt om jeg vant hinsides mye penger. Men jeg er helt sikker på at jeg hadde sagt opp jobben jeg har nå. Jeg tror jeg ville valgt å melde meg som lærervikar slik at jeg kunne valgt litt selv når jeg ville jobbe, og i tillegg være garantert fri i skoleferier.
![]() |
#179 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Du vinner 5 millioner i LottoJa, det er jo ikke mange jobber der man kan ta seg fri i alle skoleferier. Noen kan vel ta seg ulønnet fri, kanskje.
![]() |
|
|