|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?5sider på noen timer om nudler, hvor er jeg? :P
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Får ungen din nudler?
For å være ærlig hadde jeg ikke trodd at denne tråden skulle få så innmari mange svar, nei. Nudler engasjerer tydeligvis.
|
|
|
|
#3 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Svaret er enkelt og innlysende: Foreldreportalen.
|
|
|
|
#4 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Får ungen din nudler?Mmm, nå fikk jeg lyst på ramen! Nudler trenger ikke være mindre sundt enn pasta, det kommer jo helt an på hva slags nudler det er, of hvordan de er tilberedt.
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Får ungen din nudler?Jeg hadde ei bestevenninne fra Vietnam i barndommen, var vel stort sett familien hennes som forsynte gata med nudler.
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Får ungen din nudler?Jeg innrømmer at jeg har blitt mer avslappet på mine gamle dager. *knirk* |
|
|
|
|
|
#7 |
|
søt
Sv: Får ungen din nudler?Ungene hadde dilla en stund og fikk det innimellom som mellommåltid (ikke matpakke) men det er lenge siden de maste om dette nå, så da har nok interessen lagt seg.
|
|
|
#8 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?Det ble solgt nudler da jeg gikk de siste årenene på barneskolen, ca. 1990. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Får ungen din nudler?Milfrid: Det er faktisk helt utrolig hvor mye kalorier og generelt dritt du kan dytte inn på lite volum, om du gjør en rå miks av raske karber, mettet fett og salt!
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Får ungen din nudler?Denne tråden virker mot sin hensikt. Jeg må ha nudler med ost. Nå. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Får ungen din nudler?Mine fikk en gang i blant før, som kos. Ikke mat. Men nå får de ikke i det hele tatt. :superstreng: |
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Får ungen din nudler?Nå er Guttungen sær, så han ville ikke engang drømme om å spise nudler.
|
|
|
#14 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Får ungen din nudler?Vi har gjerne nudler til middag innimellom, da som en siderett til wok. Jeg er i grunn ikke så nøye på hva slags nudler det er, så Mr. Lee eller Eldorados sine med kylling eller kjøttsmak duger for min del. :matsjuske:
|
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Sv: Får ungen din nudler?Jeg sender ikke med yoghurt i matpakka, men de får det hjemme, nesten hver dag hvis de vil, men kun 1 gang daglig og ikke i ubegrensede mengder. Yoghurt er helt greit i begrensede mengder for barn som ellers har et normalt kosthold, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Får ungen din nudler?Nudler er ganske likt Pringles, faktisk i næringsinnhold. Svært bearbeidet stivelse, palmefett, saltrikt og ca. like kaloririkt.
|
|
|
#17 |
|
På vei
Skulle bare mangle. Det er jo grønnsaker. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Hertuginne
|
Sv: Får ungen din nudler?Ungene mine ytret ønske om å få nudler og mannen kjøpte, og det var jo schempesmart for den som endte opp med å spise det var jo meg. Men det var før Polyanna var så grei å lime inn innholdsfortegnelsen, nå skal jeg aldri, aldri, aldri mer spise det og i hvert fall ikke gi det til ungene.
|
|
|
#20 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Får ungen din nudler?Ingen nudler til skolelunsj her. Har heller ikke hørt om noen andre i klassen som får, og det regner jeg med jeg vill fått vite. *alle andre får...* |
|
|
|
![]() |
|
|