Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Får ungen din nudler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-12, 12:53   #121
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Milfrid: Det er faktisk helt utrolig hvor mye kalorier og generelt dritt du kan dytte inn på lite volum, om du gjør en rå miks av raske karber, mettet fett og salt!

Gammel 09-10-12, 12:57   #122
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror ikke jeg visste om nudler før Mr. Lee. :bøgda:

Samme her. :bygdetulling:

Mellomste (ungdomsskoleelev) fikk med seg nudler til lunch en gang i høst, det ble med den ene gangen. Jeg ba henne lese næringsinnholdet og etter det ville hun kun ha de vanlige skivene/knekkebrødene.

Mine spiser av og til nudler til wok eller kylling og det hende de har spist nudler som en erstatning til middag, før trening o.l Det er særlig de 2 yngste som liker nudler, eldste er mer glad i grandiosa. Så kan man jo ta pest og kolera-diskusjonen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 12:57   #123
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Denne tråden virker mot sin hensikt. Jeg må ha nudler med ost. Nå.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 12:59   #124
konsulenten
Passiv

Standard

Mine fikk en gang i blant før, som kos. Ikke mat. Men nå får de ikke i det hele tatt. :superstreng:

Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 12:59   #125
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Denne tråden virker mot sin hensikt. Jeg må ha nudler med ost. Nå.

Kjenner det samme. Og jeg har aldri spist tørre nudler før.

Og er trådstarter. igjen

Gammel 09-10-12, 13:01   #126
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Det er litt utenom spørsmålet til HI, men jeg ble litt nysgjerrig på om barna får med seg yoghurt naturell, eller om det ikke er så farlig med sukkeret i fruktyoghurten? Er det ikke mye sukker i det, eller følger jeg ikke med i timen? Nudler er kanskje mye verre pga salt og fett?

Sønnen min får yoghurt han, men jeg mener å vite at det ikke er særlig sunt.

Jeg sender med yougurt. Og mht hva som er sunt og ikke sunt av sukker så er ikke en yougurt like full av tomme kalorier som det nudler er, og det vil heller ikke gi samme blodsukkerstigning som det nudler vil gjøre.

Og på yougurtfronten er det vel mye ymse. Og det er jo totalsummen sukker som er problemet tenker jeg, og mine unger drikker ikke brus eller saft og bare juice i en og annen helg. Godteri har vi også lite av, syltetøyet varer evig.

Gammel 09-10-12, 13:08   #127
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er Guttungen sær, så han ville ikke engang drømme om å spise nudler.

Nuvel, sånn teoretisk, om han skulle spist det, kunne han nok fått det innimellom, som kveldskos, noe varmt i koppen og kroppen, men ikke på vilkår om han hadde fått det som skolelunsj. Tror ikke det er det helt store næringsverdien i nudler.

Gammel 09-10-12, 13:11   #128
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kan ikke helt sammenlignes. Vi forsøker å velge litt sunnere yoghurter, eller de små fra Danonina (som ikke er yoghurt, men en slags kesam, og kommer godt ut når det gjelder sukker), men når vi kjøper store beger med Tine fruktyoghurt for å ha litt av i matpakken, så kommer de ikke så verst ut de heller. 100 gram inneholder mindre enn 100 kalorier, og i tillegg kalsium, kalium, magnesium, a-vitaminer og andre bra ting. Det er ikke TOMME kalorier, det er mat. Med litt for mye sukker.

(Minsten får det ikke, for han blir høy på sukker, og det unner jeg ikke barnehagen. )

Ja, jeg klarer ikke å se på yoghurt som det verste jeg kan gi mitt barn, men har jo hørt om enkelte som sammenligner det med godteri.

Jeg pleide også å kjøpe Danonino, for den var så god. Jeg synes den var god som en liten hverdagsdessert til oss voksne også.
Det ble for en tid tilbake oppdaget at Danonino ikke betalte nok toll, for den hadde blitt fortollet som yoghurt og ikke ost. Den er nå laget annnerledes her, og er ikke så god lenger. Den er ikke vond, og sikkert ikke mer usunn enn andre yoghurter, men det er ikke det samme for meg lenger.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 13:12   #129
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Eldste får yoghurt i matpakken hver dag, som han spiser i tillegg til lunsj + frisk frukt. Det har jeg null problemer med (og synes i tillegg sunn lunsj + yoghurt er milevis fra en matpakke bestående av bare nudler). Han spiser lite sukker i hverdagen ellers så jeg kan ikke med beste vilje se en daglig yoghurt som et problem.

Gammel 09-10-12, 13:16   #130
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn spiser nudler en gang i blandt. I og med at hun alltid har vært småspist og sær i kosten, har jeg ikke vært redd for kalorier. Hun spiser det typisk til kvelds eller mellommåltid dersom vi skal ha sen middag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 13:19   #131
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi har gjerne nudler til middag innimellom, da som en siderett til wok. Jeg er i grunn ikke så nøye på hva slags nudler det er, så Mr. Lee eller Eldorados sine med kylling eller kjøttsmak duger for min del. :matsjuske:

Jeg vokste opp med flere vietnamesiske venner og ble introdusert til Yum Yum nudler på midten av 80-tallet. Først spiste vi det tørt og senere, ble vi mer avanserte og kokte dem og hadde blant annet egg og skinke opp i.

Når det er sagt, så vil jeg nok aldri sende med nudler som frokost eller lunsj. Det er ikke noe fullverdig måltid i seg selv.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 13:20   #132
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg klarer ikke å se på yoghurt som det verste jeg kan gi mitt barn, men har jo hørt om enkelte som sammenligner det med godteri.

Jeg pleide også å kjøpe Danonino, for den var så god. Jeg synes den var god som en liten hverdagsdessert til oss voksne også.
Det ble for en tid tilbake oppdaget at Danonino ikke betalte nok toll, for den hadde blitt fortollet som yoghurt og ikke ost. Den er nå laget annnerledes her, og er ikke så god lenger. Den er ikke vond, og sikkert ikke mer usunn enn andre yoghurter, men det er ikke det samme for meg lenger.

Ja, jeg er jo uansett helt crazy og lar ungene få syltetøy på frokostskiva og alt mulig.

Gammel 09-10-12, 13:21   #133
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Det er litt utenom spørsmålet til HI, men jeg ble litt nysgjerrig på om barna får med seg yoghurt naturell, eller om det ikke er så farlig med sukkeret i fruktyoghurten? Er det ikke mye sukker i det, eller følger jeg ikke med i timen? Nudler er kanskje mye verre pga salt og fett?

Sønnen min får yoghurt han, men jeg mener å vite at det ikke er særlig sunt.

Vi spiser helst youghurt naturell, men det hender vi unner oss fruktyoghurt av og til. Lee-nudler kan på ingen måte sammenliknes med yoghurt. I Lee-nudlene er det palmeoljen som er aller verst i mine øyne. Jeg kjøper nesten aldri matvarer med palmeolje i, og aldri noe som har store mengder palmeolje i seg, slik som disse nudlene. At nudlene ellers nesten bare består av stivelse og salt gjør jo dette produktet uspiselig i mine øyne.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 13:24   #134
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender ikke med yoghurt i matpakka, men de får det hjemme, nesten hver dag hvis de vil, men kun 1 gang daglig og ikke i ubegrensede mengder. Yoghurt er helt greit i begrensede mengder for barn som ellers har et normalt kosthold, tenker jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 13:27   #135
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Nudler er ganske likt Pringles, faktisk i næringsinnhold. Svært bearbeidet stivelse, palmefett, saltrikt og ca. like kaloririkt.

Send med Pringles i stedet.

Gammel 09-10-12, 13:31   #136
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine ytret ønske om å få nudler og mannen kjøpte, og det var jo schempesmart for den som endte opp med å spise det var jo meg. Men det var før Polyanna var så grei å lime inn innholdsfortegnelsen, nå skal jeg aldri, aldri, aldri mer spise det og i hvert fall ikke gi det til ungene.

Gammel 09-10-12, 13:33   #137
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Pringles, Adrienne. Mye mer kos for kaloriene!

Gammel 09-10-12, 13:36   #138
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen nudler til skolelunsj her. Har heller ikke hørt om noen andre i klassen som får, og det regner jeg med jeg vill fått vite. *alle andre får...*

Guttene har fått nudler av og til i helgene, men etter at jeg leste nøye hva som sto på pakken ble det slutt på det.

Selv spiste jeg masse nudler da jeg gikk på folkehøgskole og som student. Mtp. de elendige kostholdsvanene jeg hadde som ung og barnløs student så er det i hvert fall ikke et argument for posenudler.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 13:38   #139
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg utfordrere forresten dere som har barn som maser om nudler til å si at "Nei, men du kan få potetgull! "

Jeg kan tenke meg at det blir noen ubetalelige fjes.

Gammel 09-10-12, 13:39   #140
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg er jo uansett helt crazy og lar ungene få syltetøy på frokostskiva og alt mulig.

Hva? Vi lever tross alt 2012!

Her vanker det både prim og brunost en hvilken som helst hverdag.

Jeg pleier ikke å sende med yoghurt for det spiser vi til frokost. I det siste har det blitt veldig mye Tine fruktyoghurt, og så kom jeg til å tenke på at det kanskje var fryktelig å fore mitt barn daglig med den slags. Jeg kan ikke fordra yoghurt naturell, men Kulturmelk går. Så akkurat nå for tiden er det Kulturmelk som er tingen.

Nudler har jeg nå skjønt at jeg fortsatt bare kan holde oss langt unna.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.