|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Får ungen din nudler?Milfrid: Det er faktisk helt utrolig hvor mye kalorier og generelt dritt du kan dytte inn på lite volum, om du gjør en rå miks av raske karber, mettet fett og salt!
|
|
|
#122 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Får ungen din nudler?
Samme her. :bygdetulling: |
|
|
|
|
|
#123 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Får ungen din nudler?Denne tråden virker mot sin hensikt. Jeg må ha nudler med ost. Nå. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Passiv
|
Sv: Får ungen din nudler?Mine fikk en gang i blant før, som kos. Ikke mat. Men nå får de ikke i det hele tatt. :superstreng: |
|
|
|
#126 |
|
Shake it out!
|
Jeg sender med yougurt. Og mht hva som er sunt og ikke sunt av sukker så er ikke en yougurt like full av tomme kalorier som det nudler er, og det vil heller ikke gi samme blodsukkerstigning som det nudler vil gjøre.
|
|
|
#127 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Får ungen din nudler?Nå er Guttungen sær, så han ville ikke engang drømme om å spise nudler.
|
|
|
#128 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg klarer ikke å se på yoghurt som det verste jeg kan gi mitt barn, men har jo hørt om enkelte som sammenligner det med godteri. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Får ungen din nudler?Eldste får yoghurt i matpakken hver dag, som han spiser i tillegg til lunsj + frisk frukt. Det har jeg null problemer med (og synes i tillegg sunn lunsj + yoghurt er milevis fra en matpakke bestående av bare nudler). Han spiser lite sukker i hverdagen ellers så jeg kan ikke med beste vilje se en daglig yoghurt som et problem.
|
|
|
#130 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Får ungen din nudler?LilleVenn spiser nudler en gang i blandt. I og med at hun alltid har vært småspist og sær i kosten, har jeg ikke vært redd for kalorier. Hun spiser det typisk til kvelds eller mellommåltid dersom vi skal ha sen middag. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Får ungen din nudler?Vi har gjerne nudler til middag innimellom, da som en siderett til wok. Jeg er i grunn ikke så nøye på hva slags nudler det er, så Mr. Lee eller Eldorados sine med kylling eller kjøttsmak duger for min del. :matsjuske:
|
|
|
|
#132 |
|
Yes, we can!!
|
Ja, jeg er jo uansett helt crazy og lar ungene få syltetøy på frokostskiva og alt mulig.
|
|
|
#133 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Vi spiser helst youghurt naturell, men det hender vi unner oss fruktyoghurt av og til. Lee-nudler kan på ingen måte sammenliknes med yoghurt. I Lee-nudlene er det palmeoljen som er aller verst i mine øyne. Jeg kjøper nesten aldri matvarer med palmeolje i, og aldri noe som har store mengder palmeolje i seg, slik som disse nudlene. At nudlene ellers nesten bare består av stivelse og salt gjør jo dette produktet uspiselig i mine øyne. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
I mål
|
Sv: Får ungen din nudler?Jeg sender ikke med yoghurt i matpakka, men de får det hjemme, nesten hver dag hvis de vil, men kun 1 gang daglig og ikke i ubegrensede mengder. Yoghurt er helt greit i begrensede mengder for barn som ellers har et normalt kosthold, tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Får ungen din nudler?Nudler er ganske likt Pringles, faktisk i næringsinnhold. Svært bearbeidet stivelse, palmefett, saltrikt og ca. like kaloririkt.
|
|
|
#136 |
|
Hertuginne
|
Sv: Får ungen din nudler?Ungene mine ytret ønske om å få nudler og mannen kjøpte, og det var jo schempesmart for den som endte opp med å spise det var jo meg. Men det var før Polyanna var så grei å lime inn innholdsfortegnelsen, nå skal jeg aldri, aldri, aldri mer spise det og i hvert fall ikke gi det til ungene.
|
|
|
#138 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Får ungen din nudler?Ingen nudler til skolelunsj her. Har heller ikke hørt om noen andre i klassen som får, og det regner jeg med jeg vill fått vite. *alle andre får...* |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Får ungen din nudler?Jeg utfordrere forresten dere som har barn som maser om nudler til å si at "Nei, men du kan få potetgull!
|
|
|
#140 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva? Vi lever tross alt 2012! |
|
|