Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mathallen i Oslo, oh yes, oh yes!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-12, 15:31   #101
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mathallen i Oslo, oh yes, oh yes!

Tjorven: Hva med en tur dit bare dere to? Så kan dere smake ivei begge to.

Jeg er begeistret for konseptet, men tenker at det i hovedsak er en overrepresentasjon av matvarer som står på fy-lista for gravide? Derfor vil jeg vente litt til med å besøke de, men at jeg skal dit er helt klart.

Gammel 08-10-12, 15:49   #102
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg er begeistret for konseptet, men tenker at det i hovedsak er en overrepresentasjon av matvarer som står på fy-lista for gravide? Derfor vil jeg vente litt til med å besøke de, men at jeg skal dit er helt klart.

Ja, jeg har tenkt det samme... Sukk... Men de paiene høres ut til å være "innen rekkevidde" da?

Gammel 08-10-12, 15:51   #103
isola
Kakemonster

isola sin avatar

isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ja, og bakeri og sånt er jo greit.. Men men. Jeg har ikke SÅ lenge igjen.

Gammel 08-10-12, 15:57   #104
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Pai?! BLANDET mat? Gudforby.

Åh, nå jeg bare dele et innslag fra lokalavisa sist fredag, under "lesernes mening". Spørsmålet lød: "Hva slags mat spiser dagens unge til middag?":

Kjekk ung gutt fra naboby: "Jeg er veldig kresen. Jeg liker ikke mat som er rotet sammen og vil ha hver rett for seg. Lasagne er godt."

Ellers har vi bestilt hotell til vår oktoberhovedstadshelg etter hvor mathallen er. Det islettet av shopping-gen jeg har er matrelatert.

Gammel 08-10-12, 16:03   #105
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Kjekk ung gutt fra naboby: "Jeg er veldig kresen. Jeg liker ikke mat som er rotet sammen og vil ha hver rett for seg. Lasagne er godt."

Gammel 08-10-12, 16:06   #106
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk, Eia!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 16:12   #107
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er begeistret for konseptet, men tenker at det i hovedsak er en overrepresentasjon av matvarer som står på fy-lista for gravide?

Hvorfor tror du det? De har bakeri, kaffebar, slakter, to fiskebutikker, pølsemaker, stangekylling, rettferdig sjokoladebutikk, grønnsakshandel og flere ulike serveringsteder med alt fra pai, tapas, kjøtt og fiskeretter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 16:38   #108
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Barselsutflukt?

Gammel 08-10-12, 17:29   #109
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mathallen er stengt på mandager!

... det kom jeg på også. Sånn ca når vi var rett utenfor. jaja, da ble det tur til Grønland i dag og så får det bli Mathallen en annen dag.

Gammel 08-10-12, 17:43   #110
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Hvorfor tror du det? De har bakeri, kaffebar, slakter, to fiskebutikker, pølsemaker, stangekylling, rettferdig sjokoladebutikk, grønnsakshandel og flere ulike serveringsteder med alt fra pai, tapas, kjøtt og fiskeretter.

Jeg har bare et mentalt bilde av mengder med spekemat og myke oster. Men det er jo supert om/at jeg tar feil!

Gammel 08-10-12, 17:44   #111
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Barselsutflukt?

JA!

Gammel 09-10-12, 21:14   #112
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Tallulah: på hjemmesidene står det at Sous Vide har knivsliper der en gang i uka. Du som har fått slipt knivene dine, husker du hvilken dag han er der?

Da ahr jeg hentet knivene mine og fått streng, men vennlig, formaning om å ta bedre vare på dem. Hun er der på tirsdager, men kan ikke love at hun kan slippe dem på stedet. Foreløpig har det vært så mye mennesker at hun har brukt mesteparten av tiden på å svare på spørsmål, og hun vil ikke slipe der om hun ikke anser det som trygt. Men da kan du bare levere dem inn og få dem fine og skarpe tilbake. Koster 110 pr kniv.

Kjøpte Masahirokniven til Hawata også, 379,- er ingen dum pris for en ekte japansk kokkekniv!

I dag fikk jeg spist pai også. Sjokolade og peanøtt, og apple crumble. Deilig, deilig. Men én holder egentlig til tre personer. :småkvalm:

Gammel 09-10-12, 21:34   #113
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

I dag fikk jeg spist pai også. Sjokolade og peanøtt, og apple crumble. Deilig, deilig. Men én holder egentlig til tre personer. :småkvalm:

Jeg har vært vill og gal og bestemt at vi skal ha pie i navnefesten på lørdag. De driver ikke med catering for tiden, de lager ca 400 pier hver dag og alt går unna. Så jeg har engasjert en av gjestene til å henge i mathallen og fange opp pier etterhvert som de blir ferdige.

Gammel 09-10-12, 21:40   #114
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Fantastisk! Et lite utvalg av de ulike typene?

Gammel 09-10-12, 22:04   #115
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg har vært vill og gal og bestemt at vi skal ha pie i navnefesten på lørdag. De driver ikke med catering for tiden, de lager ca 400 pier hver dag og alt går unna. Så jeg har engasjert en av gjestene til å henge i mathallen og fange opp pier etterhvert som de blir ferdige.

I love it!!

Gammel 14-10-12, 01:45   #116
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Må bare dele denne fra Dagbladet i dag. Om ikke annet skriver han jo veldig underholdende.

http://www.dagbladet.no/2012/10/13/k...okka/23843952/

NÅ SKAL MAN IKKE KIMSE av kjøpekraften til hipsterpopulasjonen på Grünerløkka, samt fixie-syklister av samme demografi fra St. Hanshaugen, men det vil nok hjelpe på når et parkeringshus med noen hundre plasser åpnes seinere i år.
Da kommer de rullende i SUV-ene sine fra Vinderen og Nordberg, med vaffeljakker, pelsvester og obskøn kjøpekraft.

Og jada, jeg elsker selvfølgelig Mathallen og har kjøpt middagen vår der tre ganger allerede. Men han har noen gode poenger som fikk meg til å humre.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 02:23   #117
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Fnis, det virket som om det var denne personen som stod foran meg i køen der i dag formiddag gitt, jeg lurte et øyeblikk på om det kom til å være noe igjen til oss i det hele tatt. Heldigvis kom vi hjem med både sjoklade og eplepai.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 07:35   #118
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jan Omdahl har rett i at dette ikke er en typisk mathall. Det er et "luksusmatsted". Det jeg tror han tar feil i er at folk ikke kommer til å kjøpe middagen sin her. Ihvertfall håper jeg det. Han glemmer også at det ikke bare er løkka og St. Hanshaugen som har dette på veien hjem, men også Sagene, Tåsen, Torshov, Grefsen og Kjelsås. De som skal videre over Carl Berner (hele Groruddalen og opp til Nittedal) kan også stoppe her uten omvei. Mathallen i Stockholm ligger heller ikke i sentrum, og jeg syns Oslofolk bare har godt av å bevege seg litt utenfor kjernebydelene sine.

Gammel 27-11-12, 17:32   #119
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Skal til Oslo i neste uke og mathallen må jeg innom. Hva bør jeg spise der og hva bør jeg kjøpe med? Noen som har noen favoritter?
Er det forresten greit å ta med barnevogn dit?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 17:36   #120
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Veldig greit med barnevogn der på ukedagene i allefall. Vanskelig å anbefale noe spesielt, syns jeg. Det er så masse bra. Pai fra Hello Goodpie er et must, riktignok.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.