|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg om MinecraftJeg skal tipse min Minecraftspillende sønn (med delvis sammenfallende navn) om bloggen.
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Fortell meg om MinecraftJeg har samme kjepphest som deg Juste, og mine får ikke spille spill med høyere aldersgrense. |
|
|
|
#43 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Fortell meg om Minecraft
Jeg lar også mine 7 og 9-åringer spille spill med høyere aldersgrense. Aldersgrensene er veiledende, og mange spill kan fint spilles av barn som er under aldersgrensen på boksen. MEN, da må vår jobb som foreldre faktisk være og sjekke ut spillet på forhånd og gjøre en avveining av hva som er riktig for våre barn. Problemet oppstår i det øyeblikket foreldre ikke engasjerer seg og enten
Særlig den siste der gir meg helt frysninger. Det er mange, mange foreldre som ikke har kontroll i det hele tatt på hva ungene spiller og ukritisk kjøper spill til sine håpefulle. En 8-åring (eller 10-åring eller 12-åring) skal ikke spille spill som Modern Warfare eller Battlefield. Det er scener i enspillerkampanjene i disse spillene som er grusomme, med massakre og tortur. Disse spillene har fått 18-års grense av en grunn. For å illustrere, her er en scene fra Modern Warfare 2 som var veldig kontroversiell når spillet kom ut. Her spiller du en amerikansk CIA-agent som har infiltrert en russisk terroristgruppe. I denne scenen angriper terrorcellen en flyplass i moskva og meier ned hundrevis av sivile. Og denne scenen er langt fra unik, her er en video som viser mer av det som vises i Call of Duty-serien. Mange av ungene vil nok ha Battlefield og CoD-spillene for å spille det online mot andre. Online er noe helt annet, det er mer en reaksjonstest og strategi og er mer eller mindre blodløst så det er i en helt annen kategori enn singleplayerkampanjene. Men stoler man på at ungene kun spiller online? Jeg ville i hvert fall ikke gjort det. Min personlige oppfatning er at aldergrenser opp til 15 år kan diskuteres og der kan man være fleksibel, men 18-års grensen bør være absolutt. Det skal mye til før et spill får 18-års grense. Sist redigert av Juste : 10-10-12 kl 11:45. |
|
|
|
![]() |
|
|