Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.
Denne saken er fæl, ja. Og jeg reagerer på at han forklarer og legger skylden på jenta for at meldingene på Skype ble slik. Det er han som er voksen. Makan!
Det er jo nettopp på grunn av dette at han mener å være uskyldig, tror jeg. :grøss:
Mange ting i denne saken viser oss vanskelige og ekle greier. Den viser oss at folk faktisk ikke alltid er som de fremstår. Den viser oss at det kan være dumt å stole på magefølelse og instinkt, og at folk som tilsynelatende er fine folk med masse ressurser, faktisk kan gjøre fæle ting. Og det betyr igjen at vi ikke kan beskytte oss mot at fæle ting skal skje, fordi det ikke går an å se på forhånd hvem som kan gjøre Dumme og Fæle ting, og ikke. Jfr. saker der noen har myrdet noen og naboer og venner står frem og forteller om at vedkommende alltid har vært verdens snilleste og mest normale og at Ingen noensinne har mistenkt Noe.
SLike ting som dette, forrykker hele troen vår på at vi kan styre hva som skjer med oss i livet, og jeg tro det er derfor mange ofre opplever at de ikke blir trodd eller at folk tror at de(ofrene) selv har gjort noe for å forårsake de fæle tingene de har vært utsatt for. For hvis urett og fæle ting kan ramme helt blindt og tilfeldig så er jo ingen av oss trygge.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|