Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vi skal ha ny bil - hjelp

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-07, 10:43   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal ha ny bil - hjelp

Mazda 5, men den ligger nok over deres prisklasse, vår og for den del.. men jeg har veldig lyst på en..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 10:53   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes MMT-giringa var helt tragisk. Rykk og napp og tjo og hei.

Vi har Volkswagen Touran 1,9 TDI med DSG-girkasse og er bare superdupermegadødsfornøyd. Det er to girkasser i bilen, og det veksles mellom disse to ved annenhvert gir. Det betyr at bilen ikke mister motorkraft når vi girer, og vi merker ikke giringen. Man kan også gire manuelt, men det har jeg til dags dato ikke gjort - etter snart tre år med bilen. Jeg klarer ikke å se for meg at vi noen gang kommer til å kjøpe bil uten automat igjen, det er utrolig behagelig.

Finnes i en del utstyrsvarianter, og ulikt interiør. Vil tro at variantene uten DSG evt TDI er billigere. Her er et eksempel på bil med DSG:

http://finn.no/finn/viewimage?finnko...79&adTypeId=20

Gammel 13-04-07, 12:11   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Mazda 5, men den ligger nok over deres prisklasse, vår og for den del.. men jeg har veldig lyst på en..

Må nok nærmere 300.000 for en Mazda 5 (det ligger noen på Finn til ca 280.000) - modellen har bare vært i salg siden høsten 2005, så det er ikke så veldig mange brukte biler ennå. Jeg liker min Mazda 5 veldig godt - du sitter høyt, fleksible seter og ikke minst kjekt med plass til naboens barn i tillegg til mine egne Mazda 6 er kanskje mer komfortable å kjøre på langkjøring - romslig og fin, men du sitter lavere.

Mazda-testen som noen viser til her stod i Dagbladet i påsken, så du finner den kanskjer dersom du søker på nettet

Lykke til med bilvalget!

Gammel 13-04-07, 12:25   #4
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Må nok nærmere 300.000 for en Mazda 5 (det ligger noen på Finn til ca 280.000) - modellen har bare vært i salg siden høsten 2005, så det er ikke så veldig mange brukte biler ennå. Jeg liker min Mazda 5 veldig godt - du sitter høyt, fleksible seter og ikke minst kjekt med plass til naboens barn i tillegg til mine egne Mazda 6 er kanskje mer komfortable å kjøre på langkjøring - romslig og fin, men du sitter lavere.

Mazda-testen som noen viser til her stod i Dagbladet i påsken, så du finner den kanskjer dersom du søker på nettet

Lykke til med bilvalget!

Vi kan legge ut 300,- men tror vi sikter oss inn litt rundt 250,- .
Ja jeg syntes mazda 6 var altfor lav for mitt bekken.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 07:36   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi kan legge ut 300,- men tror vi sikter oss inn litt rundt 250,- .
Ja jeg syntes mazda 6 var altfor lav for mitt bekken.

Ja, men her er det snakk om mazda 5 da - Det som er bra med mazda 5 er at den har skyvdører. Det er praktisk ser jeg for meg...

Det som er "dumt" med toyota er jo at den er dyr som bruktbil. Man får en nyere bil for samme summen om man ikke går for toyota.

Selv ønsker jeg meg Citroen grand C4 Picasso (som albertine har) men det er mye pga estetiske årsaker...

*innser at jeg ikke er til hjelp*

Gammel 23-04-07, 08:04   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en Toyota Avensis 2004 modell og er veldig fornøyde. God plass til bakovervendte seter, barnevogn, og ikke minst at den er en driftsikker bil. Blir det ny bil på oss etterhvert, blir det Avenis igjen.

Vi har omtrent lik den bilen som var i finn.no annonsen her, bare excecutive utgaven med bl.a skinnseter.

Anbefales

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.