Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp meg å finne på en perfekt høstdessert

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-12, 11:23   #101
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg å finne på en perfekt høstdessert

Namm!! Den må jeg prøve en gang.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-12, 15:02   #102
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Multekrem.

Gammel 13-10-12, 12:55   #103
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er bra du tar ansvar, Kanina, for jeg har falt ned på pekanpai. Sånn ca. denne, tenker jeg. (Ja, jeg ble sjarmert av overskriften. )

Jeg må bare anbefale den oppskriften der hemningsløst, paien ble aldeles fantastisk, om jeg må si det selv. Karamellcrunchy nøtter over et magisk geléaktig karamellkremlag! Jeg brukte ferdig paideig på rull, siden jeg har paideigfobi, og det fungerte strålende. Den tok lang tid å steke, jeg tror det ble 75 minutter til slutt – og så tror jeg det er viktig å ikke erstatte corn syrup med noe annet, vanlig sirup er nok betraktelig søtere enn corn syrup er.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 13:02   #104
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serverte du noe ved siden av? Is, krem, e.l.?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 13:27   #105
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaniljekesam. Det fungerte veldig bra. Og så drakk vi vin santo til.

Gammel 13-10-12, 13:28   #106
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 13-10-12, 14:01   #107
Left
Passiv

Standard

Trollkrem.

Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 14:04   #108
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Pekanpai!

Det må jeg ha til dessert i morgen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 14:05   #109
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Den tok lang tid å steke, jeg tror det ble 75 minutter til slutt – og så tror jeg det er viktig å ikke erstatte corn syrup med noe annet, vanlig sirup er nok betraktelig søtere enn corn syrup er.

Mine venner i hippieland brukte agavesirup i stedet for corn syrup, jeg vet jo ikke hvordan det ville funket i denne oppskriften, men jeg bare nevner det som et alternativ. (Agavesirup har de ofte på helsekost).

Jeg har brukt flere oppskrifter fra den matbloggen, med stort hell.

Gammel 13-10-12, 14:58   #110
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Standard

Agavesirup. *noterer* Corn syrup tror jeg er umulig å få tak i her utenfor Tigerstaden.

Gammel 18-10-12, 19:40   #111
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Sammen med.... Julmust..?

Ler du av julmust! Det som er verdens beste julebrus! Må snart til Sverige og fylle opp til jul.

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Nå måtte jeg Google "julmust" her, og enda er jeg ikke klok på hva det er .

Det er jo verdens beste julebrus som selvsagt bare selges i Sverige. Ingen over, ingen ved siden av. Det skvipet av julebrus man får kjøpt i Norge er ikke verdt penga engang. (Det er svært få som liker julmust her i Norge men jeg som er oppvokst på andre siden av grensa så er det den beste julebrusen som finnes.) Må jo ha med et bilde av herligheten og riktig merke.

Gammel 18-10-12, 19:42   #112
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Julmust er godt.

Gammel 19-10-12, 00:25   #113
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det er da ikke noe som er morsomt med julmust, så jeg lo utelukkende av mitt flotte ordspill.

Gammel 19-10-12, 01:04   #114
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

En annen gang kan du jo lage lun multesuppe med piska rømme. Det er godsaker altså. Min oppskrift ligner muligens litt på denne men jeg bruker hvitvin i stedenfor vann og bare smaker til med likør. Og serverer altså med stivpisket seterrømme og et kaneldryss på toppen.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.