Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelpe meg, vi kjøper hest!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 22:59   #1
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Hjelpe meg, vi kjøper hest!

Vi har fått et kongetilbud; å få kjøpe Myen, dølahoppa som Felizia har ridd i ett års tid nå. Selvfølgelig sa vi ja!

Og imorgen er den store dagen da hesten skal bringes til sitt nye hjem. Endelig! Vi har vært superheldige og fått oss stallplass rett oppi skogen her. Det betyr slutt på 45 minutters kjøring hver vei når Felizia skal ri. Og hu kan være lenger i stallen. Genialt!

Det har vært litt krise med hestetransport da hun som skulle leie oss henger ikke kunne likevel, men det ordnet seg idag.

Jeg er så spent! Håper Myen vil falle til ro i den nye stallen. Det er fem-seks andre hester der, blant annet en helskjønn fjordig og en nusselig shettis. Håper hun finner sin plass i flokken.

Jeg har ikke vært aktiv med hest siden...vel, 1996. Så for øyeblikket er Felizia (14) familiens mest oppdaterte hestehvisker. Gleder meg til å tilbringe tid i stallen igjen. Jeg kommer nok ikke til å ri før jeg er i bedre form, men Myen elsker å jobbe i ridehall, så longering skal jeg nok få til. Ridninga blir det Felizia som tar seg av.

...nevnte jeg at jeg er spent?

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:01   #2
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelpe meg, vi kjøper hest!

Så gøy! Må få se bilde, da.

Jeg har veldig lyst på egen hest, men tiden strekker desverre ikke til, så jeg er så heldig å få kjøre og ri hos ei lenger sør i kommunen. Det er knallgøy.

Gammel 13-10-12, 23:13   #3
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Myen er den blonde skjønnheten til venstre. Bildet er fra juletider ifjor.

Sommerstevne iår - Felizia og Myen til høyre.

Gammel 13-10-12, 23:20   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så flott hun er!

Gammel 13-10-12, 23:20   #5
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Gratulerer med hest. Vakkert dyr.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 23:23   #6
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Standard

Takk takk!

...men NÅ blir det ikke flere dyr!

.....på en stund, i alle fall.

Gammel 13-10-12, 23:24   #7
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Fine begge to, både Felizia og Myen. Misunnelige på dere, veldig heldige som får en hest så nært i livet deres.

Gammel 13-10-12, 23:27   #8
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Gratulerer!
Vakker døl

Gammel 13-10-12, 23:40   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, så nydelig en hest! (Og fin jente med!)

Gammel 14-10-12, 00:31   #10
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sender gratulasjoner (nesten) direkte fra Oslo horse show. Var også ute på ponnishopping i går så grattis! Dette blir nok stas.

Gammel 14-10-12, 08:18   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flotte hesten!
Gratulerer, det er stas å være hesteeier

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 08:28   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åhh! Skjønn hest og fin jente. Det er fint å ha hest og bruke tid i stallen. Jeg og min eldste hadde hest i mange år, og jeg savner det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 08:36   #13
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg burde ikke skrive noe her for sjalusien lyser sikkert av innlegget. Gratulerer med hest. Morsomt å se at døl virkelig har fått en anerkjennelse som rase de siste årene.

Jeg vil også ha hestejente!

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:05   #14
MammaHeksa
Superduperaktiv

MammaHeksa sin avatar

Standard

Takk for gratulasjoner!

Det skar seg med henting idag - selger er avhengig av at ny ponni er på plass før vi kan hente Myen, ellers blir en veldig selskapssyk dølagutt gående alene. Den nye ponnien skulle komme idag, men det blir utsatt.

Så nå håååper vi på tirsdag... *krysser fingre*

Gammel 14-10-12, 23:08   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer såå masse. Nydelige både hesten og datteren

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:12   #16
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gratulerer så mye med ei flott dølahoppe! Vi har også hester, det er gøy å ha en felles hobby i familien. Og det var ei skjønn datter, det må jeg si.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:16   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nydelig hun er. Syntes hester med de fargene er så fine. Jeg drømte om å få meg en Haflinger da jeg var fjortis....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:37   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Åh! Gratulerer med nydelig hest! Det er så fint. Mye jobb, men fint.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.