Sv: Kronikk i Dagbladet
Jeg tror nok jeg er en av disse foreldrene.
Jeg har et bar som er middels flinkt i snitt, men har nå i tre år mast om hun kan ha skriveproblemer. Skolen nekter, jeg har vært usikker. Men har nå fått privat vurdering. Jenta har samsynsproblemer, og mulig også dysleksi. Hun er i så fall en kompensert dyslektiker.
For eksterne fagfolk er det merkelig at ingen har lagt merke til at jenta bokstaverer i ekstremt tempo og at hun henter ned enkeltbokstaver ved avskrift. Det tok eksterne 1 minutt å se. For oss er det ikke et tema å klandre skolen, men NÅ skal hun ha hjelp.
Hun skal ikke gå til hun er 18 før hun får hjelp, om jeg aldri så mye havner i båsen uoppdragen forelder. Dette blir dyrt men sånn er det bare.
Når det gjelder mobiltelefon så har det vært episoder på tur osv, som gjør at vi vil hun har telefon avslått i sekken. Kall meg gjerne uoppdragen. Men når ungene går seg vill på skoletur, så synes jeg det er en fin trygghet.
Bursdager derimot har jeg stort sett invitert alle, men at foreldre synes det er vanskelig når det er snakk om trinn og ikke klasser så man må invitere minimum 25 barn så forstår jeg at enkelte kvier seg.
Jeg er sikkert uoppdragen, men det er greit nok.
|