Sv: En slags spinoff-Yrkesgrupper som klager over brukergruppen den betjener
Jeg har en femteklassing og en som har gått gjennom hele skolesystemet. Min erfaring er at det aller fleste foreldre er veldig OK. Jeg tror jeg bor i kommunen der Oslo78 jobber, men jeg har heldigvis ikke truffet slike verstingforeldre enda i skolen, og det er jeg glad for. Jeg er ikke så glad for det kravstorstempelet folk fra vår kommune har fått - jeg anser det for å være litt urettferdig og at det overhodet ikke treffer det store flertallet av folk som bor her.
I vår klasse stiller foreldre i veldig stor grad på foreldremøter, det er lett å rekruttere folk til klassekontakter og FAU og som følgere på tur etc. Skolen har veldig gode resultater på nasjonale prøver, og det tenker jeg kan komme av at de fleste er barn av høyt utdannede og ressursterke foreldre. Og at lærerne er flinke og at skolen dermed gir barna våre et godt læringsmiljø. Jeg opplever også at de andre foreldrene har forståelse for at en klasse er et kollektiv og at alle må tas hensyn til i skolemiljøet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|