|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?
Operaen er per i dag Oslos best besøkte kulturinstitusjon og turistattraksjon. Det gir enorme utgifter. Fordi man i Norge mener at kunst skal være for alle så er billettene subsidiert. Skulle publikum betalt det det faktisk koster å gå i operaen hadde det blitt en elitesport.
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Nå kom Tally meg i forkjøpet, så jeg kan bare legge til at de fleste operaforestillingene går for fulle hus, og en rekke forestillinger blir utsolgt samme dag som de legges ut. I Norge koster de dyreste operabillettene normalt 700–1000 kroner. Det er under det halve av hva du betaler for tilsvarende billetter i London. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?Ja, jeg vil gjerne presisere igjen at jeg er 100 % for at Operaen får offentlig støtte. Jeg skulle dog ønske at det var satt større føringer for bruk av midlene, og mer kontroll med hvordan de blir brukt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Akkurat det der er jo litt vanskelig, fordi staten skal ikke styre kunsten. I tillegg krever kulturproduksjon ganske åpne rammer. Det kan selvsagt gi rom for misbruk, men jeg er usikker på hvordan det kunne vært anderledes uten å hemme for mye.
|
|
|
#27 |
|
|
Klabert. Og jeg mener ikke at det skal være føringer for kunsten. For innkjøpsavdeling, personalavdeling og kommersiell kontraktskriving, derimot. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?Drøyt 50 millioner til Norsk helsenetts meldingsutbredelse er et godt steg mot å bli kvitt faxen. :hurra: |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?Dagens lille tabloide musikknyhet. Forsvarets musikk Bergen bytter navn til Sjøforsvarets Musikkorps. Heretter populært kalt SjøMus. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Ja og tja. Nå snakker jeg på generelt grunnlag altså, jeg har ikke satt meg veldig nøye inn i operaen. Men jeg har jobbet i statstøttede kulturorganisasjoner som har fått ganske sterke føringer på hva pengene skal gå til. Ikke kunstnerisk, men f.eks at så og så mye skal gå til produksjon, og ofte svært lite til administrasjon. Uten tanke på at det ikke blir noen produksjon uten administrasjon.
|
|
|
#31 |
|
|
Det kan jeg forsåvidt levende forestille meg. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?.......
Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:38. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?......
Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:37. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Sv: Statsbudsjettet 2013 - betraktninger?.......
Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:36. |
|
|
|
![]() |
|
|