|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Det var igrunn veldig deilig å lese denne tråden, ja, jeg ble litt glad igrunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?En mann som er mye borte?
![]() |
#63 |
Ferdiglada
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Gjer? Det er jo berre å rydde etterkvart?
![]() |
![]() |
#64 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Ikke så mye rot lengre, og det er deilig! Det hjelper at hver ting har sin plass og at vi rydder bort når vi er ferdig med ting. Blir litt småtteri inni mellom, men aldri sånn at jeg bruker en hel dag på rydding før besøk f.eks. Det måtte jeg tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Jeg er også effektiv. Alltid ryddig hos oss. Har lært barna hvor skoene skal (skoskap) og at jakker skal på knaggen, luer og vanter i skuffende deres. Rydder kjapt hele huset på halvtime eller mindre. Da kan jeg slappe av og sette meg ned.
![]() |
#66 |
Ferdiglada
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Og for å svare litt seriøst; eg rydde heile tida. Skal eg gå frå sofaen på do tar eg med meg noko som skal i oppvaskmaskina, skal eg på soverommet tar eg med klær som er lagt sammen, skal eg i kjelleren og tromle klær tar eg med tomflasker. Eg rydde heile tida for det koste meg mykje mindre enn det psykiske stresset i å ha det rotete. Å ha det rotete blir aldri et Tar livet som det kommer seg-ideal hos meg.
![]() |
![]() |
#67 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Du trenger en ryddig mann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Vi er fire i en fireroms på 65 kvm. Etter at vi hadde storopprydding og kvittet oss med alt vi egentlig aldri bruker så har vi plass til de tingene og klærne vi trenger og bruker. Det var overraskende mye som forsvant ut.
![]() |
#69 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?4-roms på 65 kvadrat, da er det faktisk trangere enn her. Og jo, jeg burde hive ut ting. Problemet er at det er mange som har en mening om hvilke ting som trengs.
![]() |
#70 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Vi passer på at rotet aldri får ta overhånd. Ungene har en stor kasse på stua med alt av leker i. I den legges alle lekene på plass før de legger seg. Og når ungene er i seng, bruker mannen og jeg en halvtime-time på å rydde og ordne det som trengs. Han bretter klær, jeg rydder litt i gangen, han tømmer oppvaskmaskina, jeg vasker badet nede osv. Vi tar ting etter hvert og før det blir rotete og skittent. For jeg vet, fra før jeg fikk barn og var langt mindre strukturert, at når ting begynner å flyte, da er det et skikkelig tiltak, og dessuten mye vanskeligere, å få det helt ryddig igjen. Da blir det gjerne, slik du beskriver, at rotet bare flyttes på.
![]() |
#71 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Ja, det er trangt, men heldigvis er planløsningen veldig god. Vi hadde ryddigere som et familieprosjekt, eldste måtte rydde på plass alt på rommet sitt og prioritere hva hun ønsket å beholde og hva hun kunne klare seg uten. Det gjorde nok litt vondt der og da, men nå har jeg inntrykk av at det er helt greit.
![]() |
#72 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?
Er det en mulighet til å rydde bort det som dere mener ikke trengs, også det dere er uenig i. For så å se hvor mye dere savner etter en viss tid?
![]() |
![]() |
#73 |
maler
|
Hvis jeg skal si det litt sleivete, den i huset med hukommelse er meg. Ergo kan jeg gjøre dette hvis de andre ikke ser på at jeg gjør det. Og de vil neppe savne noe.
![]() |
#74 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Rydder etter skippertaksmetoden. I mellom hver gang vi gjør det, flyter det dessverre. Jeg er en roter og bor sammen med en roter. Poden er sikkert den mest ryddige av oss alle. En Vakker Dag TM, skal jeg få orden, større plass og Lur Lagring. Enn så lenge får jeg bare leve i rotet.
![]() |
#75 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Du må få deg en kone som Haugtussa. Evt. en mann som min.
![]() |
#76 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Jeg er nazi på rydding.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-10-12 kl 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Vi er to barn i slyngelalderen, to voksne og en diger hund på noen og seksti kvadratmeter. Det kan hende det flyter med klær, og oppvasken er ikke alltid tatt, (har ikke oppvaskmaskin), men det er stort sett alltid semiryddig, type "kan shines på max en time". |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Ferdiglada
![]() |
![]() |
#79 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Hva jeg gjør for å holde det ryddig hjemme? Jeg rydder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?Men dere som rydder og er effektive - hvor er ungenes rolle oppi dette? Hos meg er det noen ganger rotete fordi ungene ikke har gjort det de skal, og fordi jeg ikke gjøe jobben for dem - hvordan skal de lære å rydde selv om jeg følger i hælene på dem og rydder? Derfor lukker jeg døren til rotete rom om morgenen, og får dem til å rydde når de kommer hjem fra skolen (som er lettere enn å få en trøtt unge til å rydde før han kommer hjem. Og jeg rydder ikke opp sko og jakker etter dem, men maser dem ned i håp om at gang 3457 jeg sier "sett skoene fint og heng opp jakken" er den gangen de innser at det skal gjøre sover gang de kommer inn.
![]() |
|
|