Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-12, 08:23   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør dere for å holde det ryddig hjemme?

Men dere som rydder og er effektive - hvor er ungenes rolle oppi dette? Hos meg er det noen ganger rotete fordi ungene ikke har gjort det de skal, og fordi jeg ikke gjøe jobben for dem - hvordan skal de lære å rydde selv om jeg følger i hælene på dem og rydder? Derfor lukker jeg døren til rotete rom om morgenen, og får dem til å rydde når de kommer hjem fra skolen (som er lettere enn å få en trøtt unge til å rydde før han kommer hjem. Og jeg rydder ikke opp sko og jakker etter dem, men maser dem ned i håp om at gang 3457 jeg sier "sett skoene fint og heng opp jakken" er den gangen de innser at det skal gjøre sover gang de kommer inn.

Det hender at jeg ikke orker å se på rot og tar det der og da, men det hender også at jeg overser det til ungene kommer hjem og setter dem igang med ordne etter seg selv. Eller en mellomting. Eldstemann har ansvar for oppvaskmaskinen. I går glemte hun å sette den på etter middagen, som gjorde at den ikke var ferdig før hun la seg i går, og ergo måtte den tas i dag. Men da var hun treig og rakk bare å tømme og sette inn halvparten. Jeg kommer ikke til å orke å se på et rotete kjøkken i dag, så det strigler jeg selv. Men døren til rommet hennes lukker jeg, og ipaden hennes er konfiskert til det ser akseptabelt ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.