Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvilke nedoverski skal jeg ha?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-12, 04:42   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke nedoverski skal jeg ha?

Her må det da finnes noen skigærninger som kan hjelpe en skijomfru i nød?

En kompis har tilbud om å handle veldig billige ski og jeg skal antakelig benytte meg av muligheten.

Jeg har bare stått snowboard de siste 15 årene, men tenker nå at ski er lettere å ha med ungene i bakken med. (er ikke sååå jævlig god på det brettet liksom).

Jeg må altså ha et sett nedoverski, MEN mitt store krav er at skoene er såpass behagelige å ha på seg at det er mulig å gjennomføre en dag i løypa. ALLE klassiske slalomsko jeg har prøvd har jeg omtrent dødd av.

Så - hva trenger en voksen dame som skal stå maks 20 ganger ila sesongen, men som ikke vil handle til 699,- på OBS?

Gammel 18-10-12, 09:20   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke nedoverski skal jeg ha?

Hvis du er så avansert kjører så bør du heller ta en tur til en sportsbutikk og høre litt med de som kan det før du kjøper noe.
Jeg har ikke sånne krav, har tidligere kjørt med loppemarkedski som ble kjøpt brukt da jeg var 15 år, etter det hadde jeg arveski fra stedatter. For ca 8 år siden fikk jeg splitter nye carvingski og nye støvler til jul og det er himmmelriket. Jeg er som en proff!! Er jo ikke det da men føler meg sånn for det er jaggu enkelt å stå på, de svinger jo nesten helt av seg selv..
Gøy med nytt.

Gammel 18-10-12, 09:37   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Carving? Dette er sånt jeg ikke vet hva er. Ville liksom kunne noen ord før jeg kom i butikken...:-)

Gammel 18-10-12, 09:43   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Åja. Synes det virket som at du hadde råpeiling men at du mente hvilken type ski du skulle ha, racer eller noe i den duren.. sånn som det finnes i langrenn; skøyteski, turski, fjellski osv..

Det er carvingski du skal ha, ja. Det er vel det som er vanlige slalomski nå for tiden. Evt så sorteres det på spenst og tynge, sånn som langrennski, men til vanlig bruk trenger man ikke noe avanserte greier. Synes jeg da.

Gammel 18-10-12, 10:16   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Skiene bør være en del kortere enn deg og med god innsving på midten (=carving-ski)
Eller du kan kjøpe twin-tip med tupp i begge ender så kan du lære deg mange morsomme tricks og bli den kuleste mammaen i bakken.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.