Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Spinoff av 35-timers uke] Ansatt eller ansetter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du arbeidsgiver eller arbeidstaker?
Jeg eier min egen SMB, har 0-2 ansatte 2 2,74%
Jeg eier min egen SMB, har 3-9 ansatte 2 2,74%
Jeg eier min egen SMB, har fler enn 10 ansatte 0 0%
Jeg er selvstendig 2 2,74%
Jeg er ansatt 64 87,67%
Annet, svarer mer utførlig i tråden. 3 4,11%
Deltakere: 73. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 23:32   #21
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Spinoff av 35-timers uke] Ansatt eller ansetter?

Jeg er selvstendig næringsdrivende, har ingen ansatte. Leier kontor, utstyr og medhjelpere fra et AS der det drives tilsvarende virksomhet som jeg holder på med. I tillegg har jeg en liten bistilling der jeg er ansatt i fylkeskommunen men har offentlig sykehus som arbeidssted.

6 timers arbeidsuke er uaktuelt for meg, har for mye å gjøre. Jeg har ikke en jobb jeg kan ta med meg hjem.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 00:02   #22
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

6 timers arbeidsuke er uaktuelt for meg, har for mye å gjøre. Jeg har ikke en jobb jeg kan ta med meg hjem.

Det blir vel litt snaut i de fleste jobber.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 07:14   #23
Solsikken
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2012
Solsikken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Enig med flere her som uttrykker bekymring/oppgitthet over måten velferden i Norge eskalerer. De som ønsker å jobbe redusert må gjerne gjøre det men må selvfølgelig ta kosten selv..! Jeg trives med å jobbe fullt og har det veldig fleksibelt mtp flex, hjemmekontor osv. Jobber oftere 10 timer enn 6 uten at det går nevneverdig utover famililivet

Solsikken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 17:02   #24
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det blir vel litt snaut i de fleste jobber.

Ooops, gikk litt fort i svingene der, ja! Det skulle selvsagt stå 6 timers arbeidsDAG og ikke uke!!!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 17:32   #25
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Jeg er begge deler og kjenner at jeg er ihvertfall ikke interessert 6timers dager av den enkle grunnen at det er vanskelig nok å komme på jobb, få oversikt over hva som må gjøres OG faktisk få gjort det i den tidsrammen som allerede eksisterer. Dersom arbeidsdagen min (og de andres) skal reduseres betyr det at enten må jeg jobbe fortere ellers vil mindre bli gjort. Vi er alene på jobb og det går såvidt som det er. Å få enda mindre gjort i løpet av en dag vil bety stengte dører for min bedrift (serviceyrke).

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.