Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Dere som har strikket Skappel-genseren?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-12, 10:39   #41
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Hvor lange strikker dere den? I cm?

Ca. 68 cm bak og 60-63 cm foran. Den går akkurat over rumpa bak - etter å ha sydd den sammen over skuldrene har jeg konkludert med at lengden er perfekt. Jeg er 1.72 høy.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 14:05   #42
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Hvor mange masker bruker du da?

Må telle når jeg kommer hjem. :abonnerer på tråden for å huske det:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 18:33   #43
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Ca. 68 cm bak og 60-63 cm foran. Den går akkurat over rumpa bak - etter å ha sydd den sammen over skuldrene har jeg konkludert med at lengden er perfekt. Jeg er 1.72 høy.

Ok, jeg har vel 70cm bak nå, og det er vel mer en nok. Er 168 cm høy, men ønsker at den skal gå godt nedenfor rumpa

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 15:35   #44
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Hvis jeg bruker Petrolfarget alpakka, hvilken farge blir best i Vivaldi da?. Lys turkis?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 16:40   #45
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Det tror jeg blir fint, Gnuri.
Den er lysere enn min eller?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 16:45   #46
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Camomilla- jeg tror det. Jeg hadde tenkt å bruke vanlig turkis sammen med den petrol, men de har ikke nok av den.

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det tror jeg blir fint, Gnuri.
Den er lysere enn min eller?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 16:40   #47
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Kokosbolle: Vi må ha en felles venn på FB tror jeg. En som lignet veeldig på bilder jeg har sett av deg kommenterte nemlig denne genseren på en FB-venn sin profil i dag.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 16:44   #48
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.699
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Min er ferdig. Ble litt kort i puno/pinne 7. Tror den strekker seg, men lager neste i pinne 8. Ble kvitt 8 nøster puno fra lageret, det var bra.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 16:45   #49
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Kokosbolle: Vi må ha en felles venn på FB tror jeg. En som lignet veeldig på bilder jeg har sett av deg kommenterte nemlig denne genseren på en FB-venn sin profil i dag.

Det er mye mulig! Jeg skrev at jeg var over halvferdig. Hun og jeg jobbet sammen i min tantes skobutikk da jeg studerte.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 16:48   #50
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er mye mulig! Jeg skrev at jeg var over halvferdig. Hun og jeg jobbet sammen i min tantes skobutikk da jeg studerte.

Jeg studerte sammen henne, og vet at hun jobbet i skobutikk (fiine skobutikken forresten ). Da var det nok deg ja!

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 17:50   #51
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappelgenseren?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Hvor mange masker bruker du da?

Jeg vurderer å strikke til lillemor, men aner ikke hvor mange masker jeg skal bruke.
Jeg har endel Silkealpakka fra Drops, og trenger vel noe mohairgarn i tillegg? Funker det til denne genseren?

52. Som oppskriften.
http://mariaskappel.no/2012/08/15/so...kappel-genser/

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 10:47   #52
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Kokos, hvor mye garn endte du opp med å bruke?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 10:55   #53
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Kokos, hvor mye garn endte du opp med å bruke?

Skal vi se.. Jeg bestilte 8 nøster Drops alpaca og 5 nøster vivaldi og hadde igjen litt over 1,5 nøster av vivaldi og 1,5 nøste av alpaca.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 10:56   #54
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Abonnerer.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 12:42   #55
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Jeg strikker med Sandnes Mini Alpakka og Silk Mohair nå, Det går ikke mer enn 3.5 nøster Silk Mohair tenker jeg, toppen 4, og ikke mer enn 6.5 nøster alpakka (jeg har 7).

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 17:42   #56
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som har strikket Skappel-genseren?

Dette er et strikkeprosjekt som til og med utålmodige jeg kan greie å få gjennomført.

Det hadde vært supert om flere som har strikket genseren kan legge ut bilder slik at man får en pekepinn på de forskjellige garnfargene

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no