Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Finnes det noen som tilbyr ab. med bare NRK-kanalene?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-12, 19:53   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det noen som tilbyr ab. med bare NRK-kanalene?

Vi ser ekstremt lite på TV her i huset, men vi ser barnetv hver ettermiddag, og en sjelden gang ser jeg på NRK1. Jeg kunne egentlig tenke meg å ha kun NRK-kanalene, men er det noen som tilbyr det?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 19:59   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det noen som tilbyr ab. med bare NRK-kanalene?

Riks-TV, tror jeg.

Gammel 20-10-12, 19:59   #3
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Riks-TV har vel det? Sånn at man kun kjøper den "dekoderen" for å få de digitale sendingene. https://www.rikstv.no/nrk

Om du bor sånn at du har greit og stabilt internett med hastighet over 10-12 mbps tilgjengelig, kan du, dersom sentralen din er utbygget for det, få TV fra Nextgentel, de har pakke med kun NRK-kanalene, da betaler du bare dekoderleien i tillegg til bredbåndet (du må ha bredbånd hos dem da), eller for 49,- så kan du få TV2-kanalene i tillegg.

Gammel 20-10-12, 20:01   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det har vi, det koster bare boksen (om du ikke har tv til å sette kortet rett i) + lisens. Vi har via RiksTv.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 20:03   #5
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott. Og det var jo gratis og alt! I dag betaler jeg vel rett over 300 og selv om det er lite, er det jo kjipt å betale for noe jeg ikke bruker i det hele tatt.

Gammel 20-10-12, 20:05   #6
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg er ikke så smart når det gjelder dette, men må jeg bytte parabol? Jeg har Viasat i dag.

Gammel 20-10-12, 20:06   #7
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men viss du berre skal sjå NRK kan du jo sjå på nett-TV. Koble pc'en til TV'en. Då treng du ikkje dekoder i det heile tatt. Og då slepp du å betale NRK-lisens.

Gammel 20-10-12, 20:07   #8
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp. Om du eier boks allerede, er det bare å få nytt kort, også er du kvitt den utgiften. Vi vurderer å koste på oss Netflix eller HBO (eller begge), men tradisjonelle kanaler utenom nrk er ikke noe savn.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 20:11   #9
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men viss du berre skal sjå NRK kan du jo sjå på nett-TV. Koble pc'en til TV'en. Då treng du ikkje dekoder i det heile tatt. Og då slepp du å betale NRK-lisens.

Ja, det vet jeg, men det gidder jeg ikke, det blir for styrete når det eneste her i huset er en laptop. Jeg foretrekker å kunne bruke MacBooken min mens junior ser barnetv. Også er jeg for NRK-lisens da.

Funker Viasat-boksen da? Det hadde vært greit å slippe å kjøpe ny, da jeg helst vil ha opptak- og pause-mulighet. Jeg kan ikke huske sist jeg så på noe annet enn NRK, og er det noe helt spesielt har jo alle kanaler nett-tv.

Gammel 20-10-12, 23:40   #10
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, det vet jeg, men det gidder jeg ikke, det blir for styrete når det eneste her i huset er en laptop. Jeg foretrekker å kunne bruke MacBooken min mens junior ser barnetv. Også er jeg for NRK-lisens da.

Funker Viasat-boksen da? Det hadde vært greit å slippe å kjøpe ny, da jeg helst vil ha opptak- og pause-mulighet. Jeg kan ikke huske sist jeg så på noe annet enn NRK, og er det noe helt spesielt har jo alle kanaler nett-tv.

Vel. Ikke alle kanaler har nettTV. (Og ikke alt er gratis.) Så lenge du har en TV, må du betale NRK-lisens. Og skal du kun ha NRK på TV, uten å gå voia web, må du via RiksTV. Viasat har NRK i den betalbare pakken sin.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 08:56   #11
Input

Input sin avatar

Standard

Nei, men det gjør meg ingenting å betale for en ukes tilgang til TV2 sin nett-tv om det er noe jeg ønsker å se fremfor å betale for 51 uker der jeg ikke ser noe. Og ingen av de andre kanalene ser jeg på noensinne, jeg aner ikke hvilke kanaler jeg har i dag engang. Og jeg er som sagt positiv til NRK-lisens, jeg betaler den med glede.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.