Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Middager på rundt 500 kcal

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-12, 16:20   #21
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middager på rundt 500 kcal

Lakserisotto synes jeg er veldig godt.

Ellers spiser jeg mye salat, og det sverger mange til som forrett også. For ikke å spise for store mengder middagsmat.

Gammel 18-10-12, 20:48   #22
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Har nettopp kvittet meg med 8 overlødige kilo med å leve på 1200-1300 kcal pr dag, med middager på rundt 3-400 kcal. Taco metter godt, uten å gi mange kcal. Jeg dropper lefse/skjell, bruker karbonadedeig, og hender jeg erstatter rømmen med cottage cheese. Og så fråtser jeg i grønnsaker!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 09:00   #23
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg lever på ca 1300 kcal hver dag, og synes det er enkelt å fordele kaloriene når jeg bruker Grete Roede. For å slippe mye tankevirksomhet rundt dette, så vil jeg anbefale deg å bruke Roede-klubben til Grete Roede. Den er gratis, og det er enkeltpenkelt å registrere inntaket Da slipper du å tenke masse på "hva har jeg faktisk spist idag", "har jeg flere kalorier jeg må få i meg idag eller har jeg bikket over?" etc. Etterhvert så vet man hva hvor mye kalorier de ulike måltidene inneholder, så da går man litt på autopilot, men så bør man sjekke litt igjen for å finjustere litt.

Lykke til!

Jeg bruker myfitnesspal, og registrerer alt, men ønsker likevel tips på kalorilave middager.

Gammel 19-10-12, 09:11   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

For min del er det ingen problem å holde middagene lavt i kalorinivå, det resten av dagen som er problemet for meg.

Jeg tror som skilpadda sier at du må prøve å få ned mengden.

Når det er sagt ville jeg latt meg selv gå opp til 1700-1800 kalorier dersom du trener mye. Hvis du skal orke det så kan du ikke gå helt ned i kjelleren. Og hvis en stor, men sunn og bra middag er viktig for dagen din, så synes jeg du skal unne deg det.

Jeg for min del har store problemer med å få i meg 300 kalorier om middagen skal være sunn og bra. Jeg er rett og slett ikke glad i middag (med unntak av biff - og kan jo ikke spise det hver dag)

Synes det høres ut som at du gjør mye riktig.

Et tips (som jeg antar at du allerede lager?) er sånne fiskepakker. Da har du full kontroll på hva du spiser. Man behøver ikke spise mer enn det som er inni den, kanskje med litt salat i tillegg. Laks er vel relativt kaloritett (og sunt), men med en blanding av laks og hvit fisk så bør man få bra mengde for kaloriene.

Gammel 19-10-12, 20:02   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg bruker myfitnesspal, og registrerer alt, men ønsker likevel tips på kalorilave middager.

Men har de norske matvarer i registeret sitt? Jeg aner ikke hvordan den tjenesten fungerer, så du får bare beklage hvis det er et dumt spm

Holder meg til ca 150 gr kjøtt, 100 gr ris/pasta eller 150 gr potet samt grønnsaker. Tallerknen skal liksom fylles med 1/3 av alt sammen. Middagen inneholder ca 400 kcal.

Gammel 20-10-12, 21:11   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Men har de norske matvarer i registeret sitt? Jeg aner ikke hvordan den tjenesten fungerer, så du får bare beklage hvis det er et dumt spm

Holder meg til ca 150 gr kjøtt, 100 gr ris/pasta eller 150 gr potet samt grønnsaker. Tallerknen skal liksom fylles med 1/3 av alt sammen. Middagen inneholder ca 400 kcal.

Jada, så godt som alle norske matvarer. Enklere å bruke enn de jeg har brukt på nett også. Jeg spiser så godt som ikke ris, pasta eller potet, fyller vanligvis tallerkener med 2/3 grønnsaker og 1/3 kjøtt og skjy eller saus, men syns det er vanskelig likevel, bikker ofte 700 kalorier på middag. Eller, jeg kan vel spise middager på 400 kcal, men da er det ofte en middag jeg syns er fryktelig kjedelig og tørr, jeg håpet på tips om noen smakfulle retter med lavt kaloriinnhold.

Gammel 20-10-12, 21:28   #27
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hjemmelagde viltkarbonader med rotmos er veldig godt og ikke ille kalorimessig. Jeg lager saus av kraft kokt på bein, litt kraft fra grønnsakene og litt melk og krydder. Magert, men mye smak.

Gammel 21-10-12, 00:09   #28
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Gryteretter, supper og lapskaus - mat med mye grønnsaker og lite fett kan man spise ganske mye av og være under 500 kcal. Kok kraft, fjern ev litt av det synlige fettet, kjør på med store mengder grønnsaker og godt krydder.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 01:41   #29
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne suppa http://m.matprat.no/c.jsp?cid=254741...cle%2F1618%2F4 prøvde vi forrige veke. 1/4 av oppskrifta gir 350 kcal, og eg blei stappmett!

Grønnsaksbaserte gryteretter og supper er generelt gode alternativ.

Eg har ei torskegryte, med rotgrønnsaker, torsk, karri og litt potet som oggir3-400 kcal til eit måltid (oppskrifta er ikkje tilgjengeleg frå phonen, men eg kan finne ho neste veke).

Supper av mosa grønnsaker er og veldig mettende. Eg har laga ein del suppe av hakka tomat og frest løk og kvitløk, miksa i stavmiksar (to løk og to bokser hakka tomat). Fyll på med steikt kylling i terninger, gulrot, kålrabi og potet i terningar, selleristang i biter og anna som kan vere godt. Smak til med chili, salt og pepper.

Kålrabistappe av kålrabi, gulrot og lettmelk med fiskekaker til er og mettende og kalorifattig.

Torsk pakka inn i bacon med pinjekjerner og brekkbønner, steikt i form med ein moderat porsjon potet til er godt og porsjonene kan lett skalerast ned til under 500 kcal (kan finne steiketid og temperatur i midten av neste veke, men det må og slåast opp. Minn meg gjerne på det!).

Rød bulgur (http://veganmisjonen.blogspot.no/201...ulgur.html?m=1) med ein dæsj yoghurt naturell til og mykje salat til, er godt saman med dei fleste varianter av steikt kjøtt eller fisk. Bulguren gir omlag 100 kcal pr. porsjon, så det går det an å spise mykje av.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 09:12   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Denne suppa http://m.matprat.no/c.jsp?cid=254741...cle%2F1618%2F4 prøvde vi forrige veke. 1/4 av oppskrifta gir 350 kcal, og eg blei stappmett!

Grønnsaksbaserte gryteretter og supper er generelt gode alternativ.

Eg har ei torskegryte, med rotgrønnsaker, torsk, karri og litt potet som oggir3-400 kcal til eit måltid (oppskrifta er ikkje tilgjengeleg frå phonen, men eg kan finne ho neste veke).

Supper av mosa grønnsaker er og veldig mettende. Eg har laga ein del suppe av hakka tomat og frest løk og kvitløk, miksa i stavmiksar (to løk og to bokser hakka tomat). Fyll på med steikt kylling i terninger, gulrot, kålrabi og potet i terningar, selleristang i biter og anna som kan vere godt. Smak til med chili, salt og pepper.

Kålrabistappe av kålrabi, gulrot og lettmelk med fiskekaker til er og mettende og kalorifattig.

Torsk pakka inn i bacon med pinjekjerner og brekkbønner, steikt i form med ein moderat porsjon potet til er godt og porsjonene kan lett skalerast ned til under 500 kcal (kan finne steiketid og temperatur i midten av neste veke, men det må og slåast opp. Minn meg gjerne på det!).

Rød bulgur (http://veganmisjonen.blogspot.no/201...ulgur.html?m=1) med ein dæsj yoghurt naturell til og mykje salat til, er godt saman med dei fleste varianter av steikt kjøtt eller fisk. Bulguren gir omlag 100 kcal pr. porsjon, så det går det an å spise mykje av.

Tusen takk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.