Sv: Hva er forskjellen på en illustrasjon og et bilde?
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg ser dere har en annen oppdragelsesstrategi enn meg. Jeg synes det er helt greit å bare fortelle ungene hva og hvem man kan stole på (leksikon vinner over lærer. wikiopedia? Nei, men en god grunn til å undersøke videre etc), men jeg gidder ikke å bedrive voksenopplæring.
Hos de to yngste mine har kontaktlærerne deres troverdighet på lik linje med Vår Herre. Særlig minstemann har mest tro på det læreren sier - og det er jo egentlig fint det, sånn i utgangspunktet. Jeg passer meg for å ikke undergrave lærernes autoritet her hjemme, alle gjør feil, jeg gjør også det. Blir jeg gjort oppmerksom på det så syns jeg bare at det er fint. Verken som mor eller lærer har jeg et spesielt stort behov for å aldri gjøre eller innrømme feil, selv om jeg selvsagt prøver å gjøre så lite feil som mulig - men jeg kan jo ikke alt i hele verden, sånn er det bare.
(Og leksikon er ikke nødvendigvis helt uten feil de heller. snl.no f.eks. har jeg tatt i feilinformasjon flere ganger, enda den skal være kvalitetssikret.)
|