Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kviser og hudormer. Tips?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-12, 12:08   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kviser og hudormer. Tips?

Jeg er alltid inne i kvisetrådene, og jeg er alltid veldig bombastisk. Og det er fordi jeg selv har vært ekstremt plaget og hatt flere rundt meg som har vært det.

Hvis det er så ille at du plages, så gå til en HUDLEGE. Ikke en hudpleier på en salong. De vil selge deg dyre kremer!

Hudlegen kan gi deg resept på kremer som skal spøres på. Husker ikke hvilke av disse som er på resept, men Differin, Dalacin og Abarela er tre av dem. I tillegg er basiron reseptfri. Noen av disse tørker ut (ikke alltid heldig) og noen av dem forebygger.

Hudlegen kan også sette deg på antibiotika - tetracyklin eller vurdere å kjøre på med sterkeste kur (det som før het Roaccutane, nå Iso-et-eller-annet)

Det som er viktig å vite om du skal operere på egenhånd med dyre kommersielle parfymekremer er om huden din egentlig ER fet eller om man bare tror det fordi den kviser seg. Etter mange herrens år fant jeg nemlig ut at min hu egentlig er TØRR, og alle kvisemidler for "fet og kvisete" hud egentlig gjorde problemet verre, all den tid huden ble tørrere og svarte med enda mer talg.

Så - fasiten er HUDLEGE!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.