|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Halloween-novise: hva må til?Siden sist oktober har vi flyttet til mer siviliserte strøk med naboer, og det er tydeligvis forventet at man skal feire halloween. Siden dette er noe jeg totalt har ignorert tidligere, aner jeg ikke hva man gjør. Barna skal kle seg ut, men når? Og når skal de gå og tigge godteri? Hva er forventet at jeg skal gjøre? Hva slags godteri skal jeg ha klart til små spøkelser og drakulaer, og er det noe man skal gjøre for å vise at man er med? Gresskar på trappa? Må jeg forvente at jeg får bråkete tenåringer på døra, eller er det bare søte små? Hvor mye godteri får hver enkelt - en tvist eller fem non stop, eller?
![]() |
#2 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?Halloween er 31. oktober. Har registrert at enkelte små boligområder tydeligvis går sammen og avtaler helg før eller etter, men det vanlige er at de går den 31.
![]() |
#3 |
godtemonster
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?Takk! Pleier man å gå i sekstida, for eksempel?
![]() |
#4 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?Ja, det er en fin tid. Husker ikke tiden i hodet, men lurer på om det er 17-20.
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?Jeg ville hørt med naboene. Her vi bor er det en himmelsk hærskare av stort sett små og søte barn som går fra ca. 17 til 20. Ubeskrivelig mye godteri går med, det er greit å ha små ting som er separat pakket. Twist, Dumle, Fox …
![]() |
#6 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?Du må selvsagt bake gresskarmuffins, hule ut gresskar og sy kostymer til barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?Jeg henger her litt. Fjorårets Halloween ble en skuffelse for kidsa, i år skal det bli ordentlig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
godtemonster
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?Hva skal barna si når de ringer på? Knask eller knep? Eller står de bare der med posen sin? Brukes "knep" i det hele tatt? I så fall, hva slags?
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?Her sier de knask eller knep. Jeg lar dem velge godteri fra et fat selv (derav veldig lurt med singelpakkede ting), og gir streng beskjed om hvor mange det er lov å ta. Jeg er streng og kjip mot grådige og frekke unger.
![]() |
#11 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?Vi skjærer ut gresskar. Mest fordi jeg syns det er gøy. Jeg bruker stensiler og lager litt mer enn bare standard fjes på dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Halloween-novise: hva må til?
Ja, det er fint, er mørkt ute da. De fleste her går mellom 17.30 og 19. Noen få kom etter 19, men ikke så mange.
![]() |
|
|