Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver til ungene (a.k.a. hvilken dings skal vi kjøpe i år)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-12, 21:22   #41
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver til ungene (a.k.a.hvilken dings skal vi kjøpe i år)

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

På toysrus koster den 699 ser jeg og gratis frakt.

Jeg er blitt lurt!

Gammel 26-10-12, 21:27   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Knerten... aner ikke. Lurer på om han må få sin første dippedutt etterhvert, noe han kan spille noe på? Men samtidig... vil jeg oppfordre den fire år gamle tvslaven min til å bli spillavhengig også?

Det er akkurat det. Det er greit å spare slike spillting og elektroniske duppeditter til de blir eldre. Eldste fikk nintendo ds til 5-årsdagen.

Jeg har lurt bittelitt på sånn Stiga ishockey spill, men tror han er for liten.

Det er stas å bygge med vanlig lego i bhg med de andre guttene på 4 og 5 år, men ikke like stas hjemme.

Gammel 26-10-12, 21:32   #43
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg også tenker at det er greit å spare dippeduttene litt til.

Han får sånne "brio-skruer" av mine foreldre, har mamma sagt. Det vet jeg han leker med i bhg, og han digger de gamle som vi hadde som små, som er hos mine foreldre. "Smålego" har han ikke helt begynt så mye med, men jeg vil ikke gi ham mer duplo nå synes jeg... Han fikk bilbane og sykkel til fireårsdagen.

Aner ikke. Vi har jo i tillegg da altså det at mine svigerforeldre, hver for seg, har en tendens til å gi barna ting vi har tenkt å gi dem "neste år" (som at jenta på under året fikk dukkevogn hun enda ikke er stor nok til, og da Knerten fikk togbane når vi hadde en liggende på vent som vi ikke ville gi fordi han var for liten) så hey, avventer vi lenge nok med dippedutter, så får de dem sikkert...

Gammel 26-10-12, 21:44   #44
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg mistenker at hovedgaven blir ny telefon. Planen var egen ny laptop men dysleksiutredning, samsynsfeil og behov for datastøtte framskynnet det.

Tror muligens hun får gavekort på vintersjakkskole i Oslo også. Men vi får sjekke ut om noen av venninnene skal, ungen begynner å bli stor. Hun får ellers dekket slik, og har ikke sett på det som gaver, men det er verd å se reaksjonen.

Har ellers en del småting liggende.

Julekalendergaven julaften er klar. Mor har vært på opphørssalg hos grossist så her er det lysende julenisseslede og reinsdyr (til å ha ute)... Svigermor får maken, og jeg så Mazungen hadde såååå lyst på selv, men det tror hun ALDRI hun får meg med på.

Det hadde ikke vært morsomt til den 1000 lappen de tok for den her, men til den drøye hundrelappen jeg betalte ble det morsomt

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 21:47   #45
Heddamor

Heddamor sin avatar

Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Vurderer skylanders startsett til eldste. Skal også få Lego klokke. 4 åringen er glad i å kle seg ut, så jeg har har kjøpt 3 kostymer på amazon. Hun skal også få en stiga rattkjelke. Men skal jeg kjøpe rød eller rosa? Hun arver mye blått etter broren, så det er veldig stas å få rosa ting. Men hvor lenge er det kult å ha rosa rattkjelke liksom...

Gammel 26-10-12, 21:47   #46
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

[quote=Malama;3485694]
Han får sånne "brio-skruer" av mine foreldre, har mamma sagt. Det vet jeg han leker med i bhg, og han digger de gamle som vi hadde som små, som er hos mine foreldre. "Smålego" har han ikke helt begynt så mye med, men jeg vil ikke gi ham mer duplo nå synes jeg... Han fikk bilbane og sykkel til fireårsdagen.quote]
Hva slags "brio-skruer" er dette? Jeg innbiller meg at vi hadde noe slikt da vi var små, men kanskje ikke. Husker broren min hadde meccano sett, men da var han noen år eldre, tipper 7.
Vet du hvor det er kjøpt?

Gammel 26-10-12, 21:48   #47
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Vurderer skylanders startsett til eldste. Skal også få Lego klokke. 4 åringen er glad i å kle seg ut, så jeg har har kjøpt 3 kostymer på amazon. Hun skal også få en stiga rattkjelke. Men skal jeg kjøpe rød eller rosa? Hun arver mye blått etter broren, så det er veldig stas å få rosa ting. Men hvor lenge er det kult å ha rosa rattkjelke liksom...

Hmm. Vanskelig. Da min datter var 6 var rosa nokså ut. Men det er ulikt fra jente til jente. Her fikk yngste, gutt, rød/sort kjelke for to år siden. Jeg hadde nok heller kjøpt rød, tror jeg.

Gammel 26-10-12, 21:51   #48
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

5-åringen får klokke.

2,5-åringen får Hello kitty ball til 50 spenn... Hun kommer til å elske den, for hun har ikke egne ball. Stjeler nabobarna sin hele tiden.

Gammel 26-10-12, 21:52   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maz: sånn vil jeg ha! Hadde de flere? Kan den sendes?

Mannen sa så fint i sted at her i huset tar vi sv til Halloween og er rolige til jul og jeg kjenner at han tar helt feil.

Gammel 26-10-12, 21:54   #50
millact

Standard

4-åringen gleder seg til å bli skolegutt og spør ofte om når det er, senest i går. Finnes det noen skoleting jeg kan kjøpe allerede nå i julegave? I dag morges lurte han på når han skulle lære bokstavene nemlig, han kan vel noen få bare, ikke like interessert som søsteren var på samme alder. Skolesekk og pennal utgår nå, men noe bokstavting? Hva finnes?

Gammel 26-10-12, 21:55   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her tror jeg det blir slalomutstyr til eldste og trunki-koffert til yngste. Jeg har lurt på liten dukkevogn også, hun har arvet min Brio duo, men den er litt for stor enda.

Gammel 26-10-12, 21:55   #52
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Tror muligens hun får gavekort på vintersjakkskole i Oslo også. Men vi får sjekke ut om noen av venninnene skal, ungen begynner å bli stor. Hun får ellers dekket slik, og har ikke sett på det som gaver, men det er verd å se reaksjonen.

God idé! Det koster jo sikkert endel.

Likte forresten godt dekorasjonen din (har bodd mange år i USA og elsker at de pynter så flott til jul).

Gammel 26-10-12, 21:56   #53
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ønsker meg WiiU som kommer i slutten av november, gleder meg som en unge til å spille Pikmin sammen med vesla :-)

Gammel 26-10-12, 21:56   #54
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Dattera mi på 16 og søstra mi på 31 er fortsatt overbevist om at rosa er det kuleste av de kule, og ville valgt rosa rattkjelke, ski, skidress eller whatever

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 21:58   #55
Malama

Malama sin avatar

Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

[quote=millact;3485716][quote=Malama;3485694]
Han får sånne "brio-skruer" av mine foreldre, har mamma sagt. Det vet jeg han leker med i bhg, og han digger de gamle som vi hadde som små, som er hos mine foreldre. "Smålego" har han ikke helt begynt så mye med, men jeg vil ikke gi ham mer duplo nå synes jeg... Han fikk bilbane og sykkel til fireårsdagen.

Sitat:

Hva slags "brio-skruer" er dette? Jeg innbiller meg at vi hadde noe slikt da vi var små, men kanskje ikke. Husker broren min hadde meccano sett, men da var han noen år eldre, tipper 7.
Vet du hvor det er kjøpt?

Jeg vet ikke hvor de er kjøpt nei, for de er vel strengt tatt ikke kjøpt enda. Men mannen kjøpte til lillebroren sin til femårsadagen i høst, så jeg vet de kan få det på en av de lokale lekebutikkene.

Det er nå sånne trepinner med hull i, og plast "spiker og skruer" og sånn, brio builder eller noe sånn?

Noe ala dette: http://www.brio.no/ToPlay/3_years/Bu...ildingSet.aspx

Gammel 26-10-12, 21:59   #56
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Tydelig at iPad er populært ja. Våre har kjøpt seg det selv i løpet av våren, og brukte bursdagspenger + litt fra egen konto til det. Hadde vært særdeles uaktuelt å dele noe her. Så iPad kan i aller høyeste grad anbefales. Vi brukte dem også til film i bilen i ferien.

Men i år blir det ikke så mange store gaver, bortsett fra at minstemor får Malibu Barbiehus. Det blir litt forskjellig til de to eldste. Sjakkspill bl.a., Guinness rekordbok, litt leker, litt klær. De får også penger til å ordne litt til hverandre, så det blir nok litt av hvert i år. Sikkert noe lego også, puslespill og diverse.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 22:13   #57
Heddamor

Heddamor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hmm. Vanskelig. Da min datter var 6 var rosa nokså ut. Men det er ulikt fra jente til jente. Her fikk yngste, gutt, rød/sort kjelke for to år siden. Jeg hadde nok heller kjøpt rød, tror jeg.

Ja, jeg heller mot å kjøpe rød/sort. Hun får ikke ny om et par år fordi rosa ikke er kult lenger. Og sånn egentlig er hun en litt røff type og mindre rosa enn mange på hennes alder. Hun ønsker seg f.eks. Brannmann Sam brannstasjon.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

4-åringen gleder seg til å bli skolegutt og spør ofte om når det er, senest i går. Finnes det noen skoleting jeg kan kjøpe allerede nå i julegave? I dag morges lurte han på når han skulle lære bokstavene nemlig, han kan vel noen få bare, ikke like interessert som søsteren var på samme alder. Skolesekk og pennal utgår nå, men noe bokstavting? Hva finnes?

Da ville jeg f.eks. kjøpt bokstavboka til Kari Grossmann, aktivitetsbok (her er det mange å velge i; gullstjernebøker, de nye i leseløve serien, Dunderly oppgavebok bl.a.) og kanskje magnetiske bokstaver.

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Dattera mi på 16 og søstra mi på 31 er fortsatt overbevist om at rosa er det kuleste av de kule, og ville valgt rosa rattkjelke, ski, skidress eller whatever

Gammel 26-10-12, 22:22   #58
Heddamor

Heddamor sin avatar

Standard

Ligger an til å vinne en iPad på jobb, ellers tror jeg jaggu meg eldste skulle fått en til jul. Det hadde redusert konfliktnivået, konstant krangling om den ene vi har på deling.

Gammel 26-10-12, 22:27   #59
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bah, jeg angra meg visst. :vinglepetra:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 22:30   #60
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kokos: hva kosta den? Jeg har en hello-kitty-greie gående med toern nemlig. Det hadde vært konge å se han pakke opp den der. (Måtte hatt noen å gi den til etterpå selvfølgelig, men dog).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.