|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?OH!!! Sist gang vi var der dro vi på Baseball-kamp i Bronx. New York Yankies i aksjon mot Toronto Blue Jays (eller noe sånt). Kjempegøy! Jeg er ikke den mest sportsinteresserte, men dette var som å være med i en amerikansk film. Vi hadde foam finger og NY Yankies caps og greier. Og det var menn som gikk langs tribunene og solgte hot dogs og øl og pop corn og i det hele tatt. Dritgøy, og anbefales hvis man har lyst til å gjøre noe annet enn de vanlige turistgreiene en ettermiddag. Vi kjøpte billettene online på forhånd.
![]() |
#42 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?For å være helt ærlig så syns jeg ikke Magnolia cupcakes var noe særlig.
![]() |
#43 |
Endelig mamma
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?
Hmmm... Så rart. Jeg er ikke glad i alt for søt krem på kaker, og det synes jeg ikke det var på de smaksvarientene vi prøvde altså. Men hver si smak selvsagt.
![]() |
#44 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi reise også i mai, 10.mai
![]() |
![]() |
#45 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
höres definitivt kult ut. :notert: |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Begge deler er gøy, både New York Yankees baseball (fikk fantastiske seter via jobb da jeg bodde der) samt baseball i Madison Square Garden. Ishockey er også et must. Generelt er sport gøy å se i USA, enorm stemning, vi har ikke noe slikt her hjemme i Norge.
![]() |
#49 |
Endelig mamma
Jeg har et par slektninger som er der borte nå, og som plutselig fikk et litt forlenget opphold kan man si. Men de ser ut til å ta det hele med fatning.
![]() |
#51 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?Jeg har aldri vært i New York men har lest gjennom både reisetips og forumsider om New York. Årsaken er at samboer og noen andre har tenkt seg dit i mai og av en eller annen grunn vil ha meg med |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?Er du glad i mat? Sist jeg var i NY, brukte jeg sikkert halvparten av tida på å gå på kafeer og restauranter. Det er utrolig mye moro å spise. Og er du glad i å gå tur i parker, så er jo både Central Park og The High Line enestående atmosfæriske steder.
![]() |
#53 |
Glamorøs
|
Jeg syns du er litt rar, men la gå!
![]() |
#54 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?Hvis det ikke er noe som interesserer i NY, ville jeg blitt veldig overrasket. Arkitektur, show, frisörer, lakke neglene, chinatown, gaa seg vill i nabolag som ingen andre besöker, spesialbutikker med akkurat det som DU er mest interessert i (whatever that is), kino, sports events, gaa til steder der kjente filmer er spilt inn, utstillinger som ikke interesserer noen (men kanskje deg?), vintage, mat, verdens störste superstores (ogsaa for eksempel kjempestore butikker med bare snop), trening, spa, parker, utsikt, fotografering, se paa folk. Jeg kan go on and on and on. Det finner jo ALT mulig i NY! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2012
![]() |
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?Ja litt mer info om hva jeg liker er sikkert lurt for å få fornuftige innspill. Joda, jeg er tilhenger av god mat og å se på livet og å oppleve atmosfæren. Jeg liker sportsarrangementer men jeg har en ide om at det foregår på kveldstid. Jeg kunne gjerne spilt en runde golf hvis det finnes noen golfbaner i nærheten. Hvor langt er det forresten ut av turistsonene? Kan man leie for eksempel en motorsykkel å se seg om selv? Jeg vil også anta at det er en del ting som er flott å få med seg uten at det er listet opp over de aller mest must-see attraksjonene der. Men når man ikke har hørt om dem så er det vanskelig å vite hva de er. Og så bør det være ting man kan gjøre på egenhånd. Jeg er jo et sosialt vesen selv om første innlegg ikke gir inntrykk av det |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?Jeg liker Lonely Planets Encounter-guider – de lister opp attraksjoner, shopping og spisesteder etter nabolag, er flinke til å plukke ut opplevelser av mange typer, og kommer i et praktisk lommeformat som gjør dem veldig hendige å gå på oppdagelsesferd med.
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?Jeg har bare vært i New York et døgn, så jeg vet ikke dette med sikkerhet, men jeg syns det virket komplisert å kjøre der. Kanskje nesten lettere å ta t-bane eller bruke sparkesykkel.
![]() |
#58 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?Red Bull Arena, m/fotball laget som Erik Soler trener ligger midt mellom Manhattan og Newark flyplassen, dvs. du bruker kanskje 20 minutter med toget dit. Mange har omvisninger, hvis slikt er av interesse.
![]() |
#59 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva bør man gjøre i New York?Hah, det er da mer enn nok å oppleve uten å måtte traske gjennom museer eller butikker! Bare det å se byen, gjerne fra et høyt hus (aller helst Empire State Building, så klart!), eller fra Highline Park, eller bare på fortausnivå. En runde med en av disse turistbussene (hop-on-hop-off; bare at jeg anbefaler ikke å hoppe av, de kan bli litt fulle) tar jo en del tid, og da får man sett mye uten å måtte bevege seg engang, og guidene er tidvis ganske gode og morsomme. I mai er det sikkert nydelig i Central Park, og kanskje kirsebærtrærne foran FN-bygningen blomstrer. Det finnes et sånt golf-sted hvor man kan slå utover mot et sånt nett, ved Hudson-elva et sted, mener jeg å huske.
![]() |
|
|