|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Fredrikstad er fint, og der er det vel også en Steinerskole. Ikke Vestfold, men det er nær Oslo, har bra kulturliv, fin natur og mange trivelige folk.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?
Du er søt.
![]() |
#23 |
|
Ja, har sett på Fredrikstad/Sarpsborg også, men føler Tønsberg/Sandefjord/Larvik frister mer.
![]() |
#24 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Følger med. Både Vestfold og Østfold fristar, men skulle gjerne hatt ok avstand til Oslo og familien der.
Bergensis Sist redigert av Bergensis : 28-10-12 kl 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Med & uten trylleformel.
|
Det var faktisk bedre enn mange andre steder på Sørøstlandet, fant jeg ut. Det som jeg syns var flott, var at selv om det var veldig skiftende, tok det bare 5 min å kjøre til stranda - så var vi der til det begynte å regne, så var det jo bare 5 min hjem igjen.
![]() |
![]() |
#26 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Alt er jo relativt, sjølvsagt. Men eg er rimelig sikker på at det var betre enn her på Vestlandet.
![]() |
#27 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Jeg er egentlig fra Nøtterøy og må si jeg savner det veldig ja.
![]() |
#28 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Pinsehelga var varm!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Å, ja, da rettet jeg eksamen. Så da gikk jeg glipp av sommeren i år.
![]() |
#30 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sant nok, vi er litt bortskjemte på strender her ute på øene.
![]() |
#31 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?V har da hatt mange varme sommerkvelder i år! I august var det jo fantastisk! Og høsten nå har vært knallfin!
![]() |
#32 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Det var faktisk mye mindre nedbør i Tønsberg i sommer enn det var i Oslo. Vesentlig forskjell såvidt jeg husker at det ble snakket om. Var det ikke noe nedbørsrekord i Oslo i sommer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Du veit, Steinerskolen i tbg har ikke SFO.... Ei heller åpent i noen av skolens ferier osv. For å gå der må nesten en av foreldrene omtrent være hjemmeværende.. Det er det jeg har hørt ihvertfall. Dobbelsjekk dette før dere vurderer den skolen.
![]() |
#34 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Ser på nettsiden at det står noe om SFO. Hmm det var rart at kollegaene mine sier det ikke er det. Uansett undersøker dere vel alt det der om dere skal søke barna dit
![]() |
#35 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Det er fint i Vestfold, bodd i Sandefjord i 38 år snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Borte
|
Jeg er enig i dette. Skal du bruke skolen på Nøtterøy så er det nok best å bo på Nøtterøy, eller i det minste i Tønsberg selv om du da må beregne litt reisetid. Jeg bor ca. 35 minutter fra Nøtterøy og har hatt mange kolleger som har pendlet derfra og hit hvor jeg bor. De bruker nok en times tid hit med rush og trafikk og det hele. De fleste syns det er overkommelig, men jeg syns ikke det er helt optimalt for barn å pendle sånn daglig altså. Når det er sagt så kjenner jeg barn som har pendlet til Steinerskolen også, uten at de fikk barndommen ødelagt av den grunnen.
![]() |
#37 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Vi flyttet fra Rogaland til Vestfold. Jeg har røtter her, men i det er mange andre årsaker til at jeg aldri har sett meg tilbake. Klimaet er i en helt annen kategori. Østlendinger klager veldig mye over været (bortskjemte kaller jeg det, de burde hatt tvangsopphold på vestlandet til de var litt mindre vær-arrogante ;-)), men for oss har de tre siste somrene vært bedre enn de 17 før det til sammen. Det er kortere vei til alt, kulturtilbudet er mer begrenset men så utrolig mye mer tilgjengelig. Hva jobb angår er vel det det som kan være vanskelig, og jeg vet ingenting om deres jobbmarked. Det finnes vel kulturskoler i flere av byene, kanskje de har bruk for en gitarlærer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Det er ihvertfall fint vær i Vestfold. Kjenner ei som flytta dit fordi de som bodde der sa den sommer'n at det var en "skikkelig dårlig sommer". Hun sa at hvis den sommeren var "dårlig sommer", da var det akkurat rette plassen for henne.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Tøff
|
![]() Sv: Hvordan er det i Vestfold?Jeg er oppvokst på Nøtterøy, Vestskogen, og savner det ikke. Det vil si, jeg kan tidvis savne beliggenheten, men miljøet var slett ikke bra om du ikke passet inn i det mer skal vi kalle det "blå" sjiktet? Et fint feriested, for meg var det ikke egentlig et godt sted å vokse opp. Mamma var for rød. Og for innflytter. Og det er du med mindre du kan spore familien din tilbake en fem, seks generasjoner.
![]() |
|
|