Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-12, 10:19   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva, når, hvor og hvordan shopper du klær?

Jeg handler mye på nett. boozt.com er nyeste butikk, ellers er folkmalmo en butikk eg liker godt. Jeg handler og dessverre alt for mye ræl. Jeg har kjøpt endel fint brukt her inne og handler dongeribuksene mine fra Ellos. Lee-bukser på tilbud.

Gammel 29-10-12, 10:27   #22
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler mye på Boden og synes de klærne holder fint. Jeg vasker ullkjolene på vrangen på ullprogram.

Ellers handler jeg en del slitedeler på Vero Moda, HM og Cubus (Cubus har fått overraskende mange fine og billige bukser) og de regner jeg med er litt bruk og kast. Jeg synes Mexx har skikkelig bra kvalitet, forøvrig og klær derfra holder superlenge. De klassiske cardiganene fra Benetton tåler også enormt mye bruk. Ei jeg kjenner handler alle klassikerplagg (kasjmirgensere, dressbukser ol) fra Armani/Chanel/ol. og sånn og de holder i 20 år.

Gammel 29-10-12, 10:28   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veronal: Hvor selger de Salsa-jeans?

Gammel 29-10-12, 10:32   #24
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hvor ofte kjøper du klær: Ganske ofte. 2 ganger i måneden sånn ca.

Hvor kjøper du: Litt forskjellig. Har noen favorittbutikker i nærområdet (Kvadrat/Stavanger/Sandnes). Handler litt når jeg er ute og reiser, da spesielt når jeg er på 'hytta' i Spania. Handler ikke så mye klær på nett, men det hender jeg kjøper jeans, da i merker og modeller jeg allerede har prøvd.

Hvor dyre: Stort sett forholdsvis dyre klær. En gang i blandt en t-skjorte e.l. på Zara og sånn.

Stryker du alle klær: Stryker nesten ingen klær.

Kjøper du mest i utlandet eller Norge: Mest i Norge. Jeg er høy og ikke akkurat str 34, så nordiske/nordeuropeiske merker passer ofte best. Jeans handles stort sett i utlandet/på nett

Hva gjør du for å ta vare på klærne dine: Vasker dem så skånsomt som mulig og unngår å bruke tørketrommel.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 10:36   #25
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper sjeldnere og sjeldnere klær, egentlig. Typsik blir det en shoppingrunde i ferier hvis vi oppholder oss andre steder enn hjemme. Har ikke så mange dyre klær (noen få topper og kjoler til rett under tusenlappen, kanskje?) og handler i grunn mest på butikker som B-young, Mexx og VeroModa. Tror det siste klesplagget jeg kjøpte var i sommerferien. Handler lite nye klær på nett, er avhengig av å prøve og gidder ikke styr med å bestille, prøve og evt. sende tilbake.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 10:45   #26
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har i hvert fall på Kolbotn. Jeg kjøpte i London. Jeg har foreløpig testet modell med high rise og slim legs.

Gammel 29-10-12, 10:50   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne: http://www.houseoffraser.co.uk/Salsa...efault,pd.html

Gammel 29-10-12, 12:00   #28
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stryker ull.
På lav temperatur.
Er ikke det lov?

Gammel 29-10-12, 12:02   #29
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

For øvrig kjøper jeg basisplagg på H&M,
og har en broket forsamling kjoler fra diverse butikker, noen fra søsteren min (som kjøper mye og bruker mindre), noen fra FPere.

Det fineste jeg har er vel vinterkåpa fra NoaNoa som mannen min kjøpte i gave til meg helt av seg selv for to år siden.

Gammel 29-10-12, 12:05   #30
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Denne: http://www.houseoffraser.co.uk/Salsa...efault,pd.html

Fin

Jeg har en med skikkelig sleng. De sitter fint på og sålangt er jeg fornøyd med kvaliteten.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 12:25   #31
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Shopper svært sjelden faktisk, prøver å få barna mine til å forstå at man ikke bare kan shoppe fordi man vil.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 12:25   #32
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

For noen år siden endret jeg kjøpevanene mine. Der har nok forresten FP bidratt veldig positivt. Jeg sluttet å plukke med meg billige klær i kjedebutikkene uten å prøve dem ("de var jo uansett så billige"), og begynte å kjøpe sjeldnere, dyrere og mer unike plagg. Dette har sklidd litt ut i det siste bl.a fordi jeg har trengt mye nytt (har gått ned flere størrelser).

Jeg har blitt veldig glad i trange jeans og chinos (gjerne fargesterke). Noen har jeg kjøpt i utlandet (bl.a. Seven of all mankind) og noen har jeg kjøpt på HM og Vero Moda. Sistnevnte sitter veldig godt, men jeg regner ikke med at fargene holder all verdens lenge. Innen den tid er jeg sikkert uansett over på en ny fargeinspirasjon (en del av meg liker ikke denne bruk og kast mentaliteten ). En venninne av meg som jobber i klesbransjen, og som bl.a har spesialisert seg på bukser, skryter veldig av merket Please, som er relativt nytt i Norge. Hun sier at det er de beste buksene hun noen gang har vært bort i.

Dressjakker er jeg mer nøye på, og jeg er bl.a veldig fornøyd med en jeg kjøpte fra St. Tropez for et par uker siden.

Ull har jeg et nært forhold til bl.a fordi jeg har laget mye ullkjoler selv. Der har jeg funnet ut at man kan vaske mye sjeldnere enn man tror er nødvendig. Ofte kan man nøye seg med å lufte dem og evt. skylle flekker med lunkent vann. Ellers så går det helt fint å dampe ull. Faktisk så kan man gjøre underverker med krympede ullplagg med et dampjern.

Gammel 29-10-12, 12:26   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Motvillig, sur, og med presserende deadlines.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 18:36   #34
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slenger meg med i lovprisingen av Salsa jeans. Greit, de koster en 1000-lapp, men det er det absolutt verdt. De sitter som støpt, de holder inn og støtter opp, holder seg fint i vask og jeg slipper at de siger nedover hele tiden.

Eneste man bør huske på at de fargede Salsa jeansen er en str. mindre enn jeansene.

Ellers så kjøper jeg klær både her og der, men prøver alltid og kjøper ikke det som ikke sitter fint. Jeg har bl.a. en dressjakke fra HM som er like pen nå som den var da jeg kjøpte den for 12-13 år siden. Den er "vask, tørk og ta på", og er brukt utrolig mye. Så pris-kvalitet henger ikke alltid sammen.

Gammel 29-10-12, 18:43   #35
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg er utrolig kjedelig i klesveien for tiden. Etter at jeg gikk ned i vekt, har jeg ikke klart å finne ut hvilke klær jeg liker, så jeg har endt opp med å gå i treningstøy eller arbeidstøy. På jobb går jeg som regel i de samme klærne som de andre (svart arbeidsbukse fra HH og diverse fleecegensere med firmalogo på). Hjemme skifter jeg som regel til treningstøy enten jeg skal trene eller ikke. Akkurat nå sitter jeg f.eks. med Swix skibukse, Stormberg ulltrøye og Norrøna tynn fleecejakke. Innendørs, ja. Jeg er en frossenpinn av dimensjoner. Jeg ønsker meg en dag med en personlig shoppingkonsulent (og et stort handlebudsjett).

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 18:55   #36
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Here, there and everywhere! Billig (gjerne salg) og dyrere om hverandre. Jeg kjøper og bruker bare helt, helt unntaksvis klær som må strykes. Handler litt på nett og elsker å kikke i butikker - HM, Lindex, Vero Moda, Vila, Mexx, Mette Møller, Desigual, Esprit, Merete Taule og Noa Noa i en salig blanding. Nå er jeg veldig klar over hva jeg liker av farger og fasonger, og hva som passer til figuren min, så det er som regel enkelt å handle.

Olabukser bruker jeg praktisk talt ikke (selv om jeg ble litt forelska i min Levis Demi Curve, som vel omtrent er den eneste virkelig passe olabuksa jeg har hatt på femten år).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 18:57   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og så har jeg skjønt at jeg faktisk må slutte å kjøpe kjoler fra Boden, som er altfor rette i fasongen for meg. Det blir noen bomkjøp på nett, ja, og det er ikke bra.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 19:27   #38
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Aldri på nett. Eg må jo prøve. OG så er det prisippet med innsvinga bak som eg alltid går etter, innsving i ryggen kler meg; då ser eg rett og slett slankare ut.
Eg handlar mykje på B-young. Der har dei ulike merke, noko billig og noko dyrt. OG ein del i eit butikk som sel cream. Eg er framleis glad i den stilen.
Eg vaskar alltid tøyet på det det skal vaskast på, og opplever sjeldan at det uller og blir ekkelt etter vask.
Og eg shoppar ca ein gong i månaden klær. Og av og til også smykker o.l. i tillegg.
Eg kjøper ikkje dei veldig dyre merka. Då må eg lenger vekk å shoppe, og det giddar eg ikkje anna enn når eg er på ferie.

Gammel 29-10-12, 19:35   #39
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper visst nesten bare på nett – jeg har ganske klare forestillinger om hva jeg vil ha og hva som vil kle meg, og det er ikke så fryktelig ofte det blir bomkjøp heller. Typisk har jeg nøytrale basistopper og -cardigans fra HM og Esprit, og fine skjørt, kjoler og kåper fra Boden og Monsoon.

Og praktisk talt ingen bukser.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 19:42   #40
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Typisk pleier jeg å rase bort på H&M, ta en tur innom Esprit på vei hjem, eller raide gjennom Oslo City og Byporten på jakt etter det jeg trenger.

Jeg har også lært meg å kjøpe Esprit via Ellos, og jeg har hatt et vellykket Bodenkjøp. Nettshopping er ganske greit, men kanskje ikke det jeg foretrekker hvis jeg hadde hatt tid til å dra på mer tidkrevende shoppingturer på storsentrene med jevne mellomrom. Jeg liker også å prøve plaggene på.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.