Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det bare jeg som er kjip? [halloween]

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-12, 21:18   #201
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare jeg som er kjip? [halloween]

Jeg har bare hatt fire stykker på døra, de kom nå nettopp. Jeg tror jeg snart går løs på godisen selv.

:innerst i blindvei:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 21:25   #202
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har også bare hatt besøk av en gruppe i kveld. Så det blei endel godis på mor og far i år gitt.

Gammel 31-10-12, 21:26   #203
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Halvni? Ja da kan jeg begynne å meske meg med sjokolade. Barnet sover, og ingen skumle barn har banket på døren.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 21:26   #204
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

I år var første gangen vi gjorde noe "av Halloween", 7 åringen har vært ute med klassevenner og hanket inn godterier og vi hadde også til de som ringte på. Vi hengte tilogmed opp et skjellett på utsiden av døren. Kostet 20 kr, på Nille så det var helt greitt.
Jada, er mye en ikke liker, men jeg synest det hadde vært vanskelig å nekte eldstemann å gå Halloween med venner når jeg ser hvor morro de har det. Igrunn så er det også helt uskyldig morro, så får det nå så være at handelsstanden tjener penger på oss - igjen.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 21:28   #205
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det kom nettop to til! Naboer på 6 og 4 med litt annen døgnrytme enn min seksåring.

Fortsatt masse godis igjen til mor da. Det pleier å komme noen tenåringer slengende utpå kvelden også, men de holder seg kanskje inne i møkkaværet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 21:29   #206
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her deles det ut godis, vi gikk runde og jeg fikk gleden av å lage lykt.
neste år vurderer jeg å ha selskap for guttas venner og gjøre litt mer ut av det - for jeg tenker at dette er kommet for å bli, og vinteren er lang nok som den er om vi ikke kan gjøre litt stas på ting.

Gammel 31-10-12, 21:31   #207
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

neste år vurderer jeg å ha selskap for guttas venner og gjøre litt mer ut av det - for jeg tenker at dette er kommet for å bli, og vinteren er lang nok som den er om vi ikke kan gjøre litt stas på ting.

Av og til skulle jeg ønske jeg hadde en liker-knapp.

Gammel 31-10-12, 21:35   #208
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes at man må følge med i tiden - Halloween har kommet for å bli, men jeg synes folk må sette seg litt bedre inn i regler osv.

Her var Sandra på 8 år, på Halloweenfest hos en nabo - de gikk rundt. Da gjengen derfra kom, fikk de en dose med godis - deretter slukket jeg lampen. Har nemlig en nyoperert lillebror som ikke skal spise annet enn flytende, som sitter her med feber osv - så i sympati med ham, satt vi strek etter en runde. Sikkert skikkelig kjip i andres øyne her da. Vel... mitt valg lell.

Ellers ringte det på her ca ti ganger selv om lampen var slukket, så jeg måtte forklare gang på gang at slukket lampe = ikke ringe på. Sa det til noen foreldre også - de ble vel heller sure... det står jo ikke noe sted det da. Eh, hvis man leser seg opp litt på tradisjonen så ser man det - det må være lov å reservere seg. De ble kjempesure... djiz.

Gammel 31-10-12, 21:36   #209
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Og, hvert eneste år ellers steller jeg i stand til Halloween med gresskar, skumle lykter og plenty av godis.

Gammel 31-10-12, 21:40   #210
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kom hjem nå vi. Og det lasset med godis som jeg kjøpte var det eldstemann som kastet seg over da han kom hjem nå.
Yngste ble kjørt i bursdag, hjem og spise middagen, ut og kjøre eldstemann og pappan på vennetreff for eldstemann sin klasse. Ut å gå tur med voffen.
Hjem og hente lillebror i bursdagen, han og to kompiser gikk innom alle lysende hus i gata her.
Så da kom vi akkruat hjem og eget godteri står urørt.

Gammel 31-10-12, 21:40   #211
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg har litt problemer med når det gjelder halloween er ikke det kommerse, det er jo likt for mange dager. Jeg prioriterer jo selv de dagene som betyr noe mer for meg enn en gimmik, men jeg har ikke noe imot ekstra feiringer og moro i hverdagen. Det jeg sliter litt med er kombinasjonen av skumle masker, "trusler" om knep, delvis også gjennomføring av dette også samt at man tvinger andre til å ta del i dette. Det finnes en god del mennesker som er oppriktig redde for halloween, da tenker jeg på hærverk og tilgrising av eiendom. Selv om dette ikke er noe man ønsker er det noe som forekommer. Jeg har også sittet med en liten gutt som ikke turte å nærme seg ytterdøra på flere måneder etter halloween.

Jeg har ingenting imot feiringen, men jeg skulle på mange måter ønske at det var noe som man meldte seg inn i istedenfor å melde seg ut av, for eksempel at de husene som deltar signaliserer ved hjelp av noe ved ytterdøra at man er med på leken og at barna kun går til de dørene. Det burde være unødvendig å slukke lysa og trekke for gardinene og sitte der og likevel være smånervøs for hærverk.

Gammel 31-10-12, 21:41   #212
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Prata om det ikveld, på skolen. At vi kan arrangere en fest for klassen neste år, og leie lokale der.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 21:43   #213
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her hadde de snakket om Halloween på skolen, om hvordan de skulle la være ringe på dører hvor lyset var slukket, og at de skulle oppføre seg høflig og hyggelig mot alle som åpnet, takke for godisen etc.

Jeg så hauger av unger ute i nabolaget her, mitt generelle inntrykk er at de oppførte seg ok, og at det var mye foreldre i behørlig repsektfull avstand, men likevel nært nok til å ha et ord med i laget.

(Var koselig, traff mye kjentfolk sjøl.)

Gammel 31-10-12, 21:46   #214
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det Teo sa. Det er moro for ungene, og det går fint an å markere det litt uten den helt store investeringen også.

Enig. Vi har "feiret" litt Halloween i dag, gått en runde i nabolaget (kun til folk vi kjenner). Barna koste seg. Vi brukte ikke de store summene akkurat. Kjøpte et gresskar vi skar ut og satte utenfor, nokså mye godteri (som stort sett ikke ble gitt bort da vi var ute en runde selv, mye færre barn i år enn før) og et halloween kostyme. Barna var høflige, takket pent, ingen sure miner noen steder.

Gammel 31-10-12, 21:47   #215
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Her var det også MASSE unger i gatene, og jeg fikk iallfall inntrykk av at det ble oppført seg veldig bra.
Også her var det foreldre enten med de små, eller på litt avstand.
Så og si alle var veldig høflige og sa tusen takk for godteriet, og tusen takk når vi komenterte hvor fine/flotte/skumle de var.

Gammel 31-10-12, 21:50   #216
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Ingen feiring her. Ingen som går og ingen som feirer. Her er det framleis nyttårsbukken som er godtetiggedagen.

Gammel 31-10-12, 21:53   #217
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her var det ikke veldig mange, omtrent samtlige var fra klassen til Knotten og/eller søsken av klassekamerater. Det gikk nok gjetord om at her var det sjokolade all mass å få.
Det har regnet i vinkel, så den helt store stemningen ble det ikke.

Gammel 31-10-12, 21:57   #218
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer egentlig mest på når det ble vanlig å feire Halloween? For det har nemlig gått meg litt hus forbi.
Men det er kanskje ikke så rart likevel - at jeg har gått glipp av det - for vi har aldri hatt skumlinger på døra. I år har vi flyttet og tenkte det var lurt å ha noe snop klart. Men ingen kom i vårt nye nabolag heller. Riktignok er været skummelt nok i seg selv, det kan ha noe å si. Men vi sender ikke ut barna så lenge det ikke er noe de etterspør.
Jeg inntrykk av at vår bydel (i Bergen) ligger litt utenfor allfarvei hva angår Halloween.

Gammel 31-10-12, 21:59   #219
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går vi heller på kino på halloween. Litt greiere enn tigging i nabolaget synes vi.

Gammel 31-10-12, 21:59   #220
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Appelsin: Tror ikke det er så vanlig enda. Mitt inntrykk er at det blir flere og flere for hvert år og at "reglene" blir bedre og bedre innkjørt. Her er det en fin gjeng, vi har aldri opplevd hærverk. Ganske små barn som går og de følges av voksne (for oss som kjører bil er jo det en kjempelettelse!).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.