|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan forminske og legge ut en pdf-fil på webside?Nå skal jeg (igjen) gjøre noe jeg slett ikke kan. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forminske og legge ut en pdf-fil på webside?1,2 MB er jo i dag egentlig ikke mye. Og skal ikke mange bildene og sidene til for at en PDF blir større enn som så hvis kvaliteten på bildene fortsatt skal være ok.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan forminske og legge ut en pdf-fil på webside?
Nei, egentlig ikke. Men det ordnet seg. Jeg forminsket filen slik at den ble så vidt i underkant av 1 mb. Da så den fortsatt helt grei ut på skjermen. Jeg har ikke testet utskriftskvaliteten, men jeg tror ikke så mange gidder å skrive ut likevel, så det får bare være som det er. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I konfigurasjonen til Joomla kan man endre dette.
|
|
|
#9 |
|
Så mye styr er det vel ikke. Man endrer et felt i oppsettet fra 1 til 10 for å øke fra 1 til 10 MB. Da kan det være mer styr å få gikk brukere som i utgangspunktet bare har tilgang til Joomla f.eks. FTP-tilgang - og vanlig FTP bør man sikkerhetsmessig godt unngå, og dermed bør det settes opp med SFTP eller FTP med SSL/TSL i stedet. Videre for brukere kan det være like greit å laste opp filen via Joomla enn at man skal bruke et annet program i tillegg osv.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Sv: Hvordan forminske og legge ut en pdf-fil på webside?Det kommer helt ann på hvordan man ser det. Har man FTP-tilgang eller noe tilsvarende og er vant med å bruke dette, så er det enklere sånn jeg ser det. |
|
|
|
![]() |
|
|