Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brødbaking ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 12:45   #9
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brødbaking ...

Er ikke regelen at man bør ha halvt om halvt med grovt og fint mel og korn i tillegg? Jeg bruker bare matpakkebrød-pose på butikken. Det brødet blir veldig godt. Tidligere brukte vi solsikkebrødet, men minstemor her i huset ble så rar i magen av det. Det er viktig å huske på at små barn ikke skal ha brød med veldig mye hele korn.

Jeg ser at du har puttet ekstra korn i solsikkebrødet. Dette er ett av de groveste brødene til møllerens og jeg synes ikke det er rart at du slet med å få det til å heve godt om du puttet ytterligere med korn oppi der. Vi har brukt denne masse og får alltid gode og saftige brød. Trikset er å la maskinen elte en god stund.

Jeg har en drøm om å klare å sette sammen egne brødmikser, men det blir med tanken. Brødposer er så enkelt og det smaker godt og det blir uansett mye billigere enn å kjøpe ferdigbrød.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.