Sv: Kjøttdeig utgått på dato-hadde du spist den?
Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.
Jeg tenkte litt på noen av dere FP-damer i går, når jeg stekte opp et par pakker kjøttdeig til taco som jeg hadde glemt i kjøleskapet. De gikk ut på dato 1.11, luktet og smakte godt. Ville dere spist dem? Eller ville tanken på at de var en uke over dato gjort at de gikk i søpla uansett? Hva om jeg hadde servert det til andre?
En uke over dato,- rett i søpla.
Dere som hadde kastet; hvorfor, egentlig, om det lukter og smaker bra? Jeg mener, menge mennesker har jo ikke andre muligheter enn å stole på smak og lukt for å avgjøre om matvarer er spiselige.
Hadde dere blitt sure om dere hadde fått det servert og jeg hadde fortalt det etterpå?
Jepp, dritsur.
For all del, spill bingo med egen helse, men ikke min.
Mange mennesker er vant til en helt annen hygiene enn vi har, og har en annen bakterieflora som sitt normale miljø enn vi har.
Mitt miljø og bakterieflora er ikke tilpasset mat som er utgått på dato for en uke siden. 
Neinei, det er ikke sånn jeg tenker i det hele tatt. Jeg bare filosoferte over det faktum at jeg tenkte masse mens jeg stekte den, og pre-fp ville jeg aldri ha tenkt over det en gang, bare luktet og spist. Og så lurer jeg litt, da, hva er det som gjør at v har slik enorm tiltro til den datomerkingen, slik at vi totalt ignorerer klare tegn på at maten er helt fin, og kaster den?
Jeg har tiltro til datomerking på grunn av at jeg har god faglig innsikt i mat, kosthold og råvarer, samt helse og vet at slett ikke alle prosesser som foregår under bedrvelse kan ses, smakes eller luktes.
|