|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Carvingski til barnStoresøster skal på slalomkurs i januar. Hun har aldri stått før, og trenger alt av utstyr. Jeg har tenkt til å kjøpe brukt, da jeg antar at det finnes masse relativt nytt og fint utstyr på bruktmarkedet. Men hva skal jeg se etter?
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Carvingski til barnDet er carvingski som selges nå, ja.
|
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Carvingski til barnJeg mener at det er til opp til haka skiene skal nå, men det gjør ikke noe om de er kortere. Mine jenter på 145 cm skal i år stå på sine 120cm lange carvingski for 3dje sesongen nå. Vi har bare byttet ut støvlene. Slalomsko har vi størrelsen større enn i vanlige sko også litt tykke sokker. Greit å ha sånne lange sokker som går oppover leggen sånn at du ikke får sokkeskjøt nede i støvlene. Ungene mine bruker ikke staver. Man må vel stille inn på vekt også på bindingene? Mannen fikser det, så det er jeg jammen ikke sikker på om er sånn lenger. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Carvingski til barnJeg er ikke helt enig med elisabet, ser jeg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Sv: Carvingski til barnMulig jeg husker feil da, at det er til nesa. Men de skal i alle fall vokse ut av utstyret og ikke inn i det. Ja viktig å huske ordentlig skihjelm. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Carvingski til barnStorebror som er 138cm har ski 120cm som rekker til haka. Han har de på andre sesongen. Ny ski ville jeg kjøpt så de rekker til nesa. Samtidig er det bedre med korte ski til nybegynner. Str. 36 i sko tilsvarer ca. 22.5cm i slalomstøvler. Slalomstøvler skal ikke være for store, men mere akkurat.
|
|
|
#7 |
|
Hvor: Oslo
Sv: Carvingski til barnSå hvis jeg finner ski som er 120-130 cm så burde det passe? 120 blir vel ca i hakehøyde, 130 ca i nesetipphøyde.
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Carvingski til barnRyggplate er en fordel, de kan bli påkjørt selv om de ikke kjører fort. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Carvingski til barnPoden kjører med hjelm og ryggplate. Hvor vanlig det er med ryggplate vet jeg ikke - ikke veldig vanlig tror jeg?
|
|
|
#10 |
|
Står på egne ben
Sv: Carvingski til barnStøvlene kan lett varierer litt i størrelse. Enkleste måten å finne ut om de er passe er å ta ut innerskoen i støvelen og prøve fote oppi. Da har du bare den myke delen og kjenner og ser lett hvor foten er oppi. Skal vel være 1 - 1 1/2 cm foran tuppen å gå på som på andre sko. Det er i alle fall det jeg gjør på mine unger og da blir ikke støvlene for store for dem i alle fall. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Carvingski til barn
Jeg har lest at når man kjøper slalomsko skal tærne være borti innertøffelen fremst i skoen. Men da tenker jeg at det er jo ikke noenting å vokse på. |
|
|
|
![]() |
|
|