|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?Jeg har en lesehastighet av en annen verden, for å smøre på litt (jeg har enda ikke møtt noen som leser fortere enn meg, samtidig som jeg bruker få med meg innholdet), men jeg vet ikke helt hvordan jeg leser. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
maler
|
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?Leser dere alt like fort dere som sier dere leser veldig fort? Jeg leser skjønnlitteratur fort, men faglitteratur går vesentlig tregere. Da er det jo sjelden norsk og jeg må få med meg det som står der på en annen måte, men dog. Det er åpenbart to helt ulike måter å lese på.
|
|
|
#63 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?
Jeg leser faglitteratur noe saktere enn faglitteratur ja. Det har nok mest med at jeg stopper opp for tenke oftere når jeg leser faglitteratur, f.eks over hvordan det jeg leser forholder seg til andre ting jeg har lest og for å skrive ned utledninger og sånt. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?Faglitteratur leses saktere enn skjlnnlitteratur. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?Faglitteratur bruker jeg lengre tid på, de tekstene inneholder gjerne ikke dagligdagse ord.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 11-11-12 kl 02:51. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?Er N-en "NB! Ord"?
|
|
|
#67 |
|
Er frisk!
|
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?Hva er høy lesehastighet for voksne da? Jeg har drøyt 500 ord i minuttet når jeg leser normal skjønnlitteratur eller innlegg her f.eks. Faglitteratur på andre språk er en HELT annen verden, der går det i hvert fall på halv fart.
|
|
|
|
#68 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?leser nok ordene ja, forsøkte se de i denne tråden men det ble bare vondt i øya :P
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?
Ser nå at dette fikset jeg, så da leser jeg kanskje litt bedre enn forventet likevel.
|
|
|
#70 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?200 ord i minuttet tror jeg er normalt, men man kan trene opp til å lese både 500 og 1000 ord pr minutt. Mener det er 200 ord de skal kunne på leseprøver på ungdomsskolen.
|
|
|
#71 |
|
Er frisk!
|
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?200 er minimumskrav mener jeg. Jeg har hatt flere elever i 7. klasse som har vært godt over 300 ord i minuttet. Selv leste jeg 400 ord i minuttet i 6. klasse på barneskolen (lesehest på min hals) og har altså bare utviklet meg ca 100 ord i minuttet siden den gang.
|
|
|
|
#72 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Leser du ordene eller "ser" du dem?Fra Wikipedia:
|
![]() |
|