|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Vasker du vinglassene dine i oppvaskmaskinen?Jeg ser på God Morgen Norge - og at det er fy fy å vaske vin og sjampagneglass i oppvaskmaskina…
![]() |
#2 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Ja, de vaskes i maskin. Brukes såpass ofte at de ikke trenger en vask på forhånd i tillegg.
![]() |
#4 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Ja, for da risikerer jeg ikke å knuse dem i vasken. :lat:
![]() |
#5 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Jeg har mine vinglass på loftet. Altså på mørkloftet. Hver gang vi får gjester som har med seg egen vin må vi ta ned stigen, klyve opp i støvet og hente ned glass til dem. Jeg vasker dem før gjesten får dem da, så de er da nyvaskede. Det skal jeg ha.
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Jeg har bare billige vinglass så de går definitivt i oppvaskmaskinen.
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Men han mente at oppvaskmaskinvask ødela smaken på vinen - og ikke minst sjampagnen. Han påsto at det var ingen ekte sjampagne som ville boble i glass fra oppvaskmaskina.
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Jeg har noen fra hadeland som ikke går i vaskemaskina - Eller: jeg pakker de gjerne i maskina og ser at de ikke er skikkelig rene - så jeg må vaske de en gang til.
![]() |
#10 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?
Hvorfor det? Glassene blir mye renere i maskina enn om jeg vasker dem selv. Er det såperester eller skyllemiddelet som ødelegger?
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Alt går i oppvaskmaskinen, inkludert vinglass. At smaken på vin og champagne blir ødelagt om glassene har vært vasket i oppvaskmaskinen får bli vinsnobben sine ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Jepp. Også det som angivelig ikke skal det.
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Nei, fordi de har en idiotisk dråpe i stetten der det samler seg kalkbelegg etter maskinvask.
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Jeg har også Riedel-glass og produsenten anbefaler jo maskinvask, så da gjør jeg det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Jepp, alt går i maskina. Hvis jeg bruker glass fra bakerste rad vaskes de før bruk også, men da for hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
Funker nok for glassene. Men han her er jo opptatt av vinen.
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
Det er vi også. men mannen min påstår at det er grenser for hvor nerdete man skal være - tilogmed når vi snakker vin.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vasker du vinglassene dine i oppvaskemaskinen?Vi har to sett med vinglass. Krystallglass vi ikke får helt til å plassere i oppvaskmaskinen og som vi derfor vasker for hånd og hverdagsvinglass fra IKEA som går i oppvaskmaskinen.
![]() |
|
|