Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fovea fotograf

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 03:34   #61
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fovea fotograf

Vi har også fått bildet nå. Det var kun gruppebilde. Trodde det var portrettfoto også, men det sa guttungen nå at det ikke var.

Gruppebildet vi mottok var bedre enn det i katalogen. Dvs, bildet var jo det samme, så oppstillingen av barna er jo lik, men de dukkeaktige ansiktene kom ikke frem på bildet her. Må ha vært noe med kopien i katalogen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 08:14   #62
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg ikke kan begripe er hvorfor de ikke bare lar folk se bildene først for så å kunne bestille. Er bildene gode ville vi gå av skaftet som alltid å gi bort bilder av ungene til "alle". Å få en pakke hjem med bilder vi ikke aner noe om og så måtte returnere noe og evt. etterbestille noe annet, det er for mye styr rett og slett. Da gidder vi ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 08:37   #63
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har fått bildene, og i år var de faktisk bra. Kanskje det hjalp at de måtte ta nye bilder sist...

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 09:14   #64
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har enda ikke fått noe, og i følge pedleder i den gamle barnehagen har ikke foreldrene der heller fått det, så vi får se når de dukker opp.

Gammel 02-11-12, 19:26   #65
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Historien i bhg er en annen enn på skolen ja ... Flere uker siden bildene ble tatt og vi iøa to dager måtte bestemme hva vi ville ha hjemsendt. Dukket opp har bildene derimot ikke!!

Gammel 12-11-12, 14:08   #66
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Fortsatt ikke noe i postkassen. Nå logget jeg just inn og ser at bildene ble sendt først nå den 7. november, men det har fortsatt ikke dukket opp. Og returfristen er angivelig allerede 17. november!?? Kiss my ***!!!

Gammel 12-11-12, 14:11   #67
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har omsider fått bildene, det var begredelige saker. Vesla ser nesten helt fremmed ut og litt redd, og hun er ikke den som er reddest for fremmede. I tillegg har de i gamlebarnehagen latt henne ha smokk på gruppebildet, noe hun vanligvis ikke bruker utenom til soving. Vi returnerer hele greien, må sjekke hva fristen er bare...

Gammel 12-11-12, 14:15   #68
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har heller ikke fått bildene enda.. lenge siden de ble tatt, mener jeg.. må sjekke...
Bildene av gutta ble tatt 10 og 11 .oktober så det er vel på tide at vi får de tilsendt nå. Må høre med andre foreldre om de har fått de..

Gammel 12-11-12, 14:27   #69
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen vår har byttet ut Kalleklev med Fovea. (Bergen.)
Jeg synes Kalleklev tok så inni granskauen dårlige innedørs portrettbilder i fjor, at jeg i utgangspunktet ikke hadde tenkt å få tatt portretter av Knøtteliten i år, men vurderte å ombestemme meg da jeg så at de hadde byttet fotograf. Men så ble jeg usikker når jeg fant denne tråden.
Noen med erfaringer fra Fovea i Bergen?

Gammel 12-11-12, 14:35   #70
bjørkhaugtrollet
Aktiv

bjørkhaugtrollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Vår barnehage og skole brukte også Fovea i år, aldri i verden om de skal ta bilder av mine unger igjen. Ingen foreldre i barnehgagen er fornøyd, Martin på snart 4 ser ut som han har lyst til å gråte. Utrolig dårlig fotograf med null barnetekke, i tillegg har det nå gått 6 uker uten at bildene har kommet hjem til ettersyn, jeg kjenner at jeg er i ferd med å sprekke fullstendig. Hver gang jeg kontakter dem sier de at de ligger til produksjon og at vi vil ha bildene innen ei uke. Jeg har ikke tenkt å beholde Martin sine bilder i alle fall, mulig eldstejenta i 7. klasse skal ha sine bilder, men barnehage og skole her skal Aldri mer bruke Fovea, det har vi fått igjennom på foreldremøte.

Gammel 12-11-12, 18:30   #71
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har heller ikke fått bildene enda.. lenge siden de ble tatt, mener jeg.. må sjekke...
Bildene av gutta ble tatt 10 og 11 .oktober så det er vel på tide at vi får de tilsendt nå. Må høre med andre foreldre om de har fått de..

Våre ble tatt 26. september, og vi fikk dem 8. november... Så det tar tid, ja

Gammel 12-11-12, 20:25   #72
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

Kjære kunde,

På grunn av stor pågang ligger vi noen dager bak ordinær leveringstid på bildepakker. Vi gjør alt vi kan for at dine bilder skal komme raskt hjem til deg, og du vil selvsagt få dem i god tid før jul. Vi håper du blir fornøyd med bildene dine da kvalitet og uttrykk er viktig for oss.
*
Med vennlig hilsen
Fovea

Venter jeg også. Men smugtitten lover godt.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 09:36   #73
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Bildene av Dåtten ble tatt to dager etter skolestart, 17. august altså. Uken etter lå bildene i postkassen.

Bildene til Fjåtten ble tatt 8. oktober, de har enda ikke kommet selv om det står at de ble sendt for en uke siden.

Gammel 13-11-12, 09:54   #74
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg sendte sms til en mamma i klassen for å lure på om de hadde fått, men ingen har nok fått. Hun ringte dit og fikk beskjed om at bildene var sendt den 9. så vi får se da... (har hørt noe om at de pga sen utsendelse også har gitt kort frist for å sende bildene tilbake... de kan jo prøve seg.

Gammel 13-11-12, 10:00   #75
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk veldig fine bilder av Vesla faktisk, tror aldri jeg har sett så fine Fovea-bilder før og har i grunnen aldri vært fornøyd med bilder derfra. Litt mindre fornøyd med det tullet med minstebestilling på 4 ark og masse styr med å sende tilbake innen en uanstendig kort frist. Vi fikk dem i går og de måtte returneres innen 16.11 - enda godt jeg var obs på at fristen ville være kort og fikk hevet meg rundt og returnert allerede i går kveld.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-12, 10:00   #76
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

(har hørt noe om at de pga sen utsendelse også har gitt kort frist for å sende bildene tilbake... de kan jo prøve seg.

Stemmer nok det ja. Som sagt så står det at bildene ble sendt 7. november på sidene våre, med returfrist 17. november ...de har bare ikke dukket opp enda og i dag er det 13ende. What a joke. De skal få høre det, for å si det sånn!

Gammel 13-11-12, 10:07   #77
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er så glad det ikke bare er meg som er misfornøyd med de.

Gammel 13-11-12, 15:10   #78
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg skulle returnere bildene nå i dag. Plutselig ser jeg at fristen var 9. november. Vi fikk bildene 7. eller 8! Det er jo helt idiotisk! Jeg skal skrive sinnamail og returnere hele greien. Makan altså.

Gammel 13-11-12, 15:14   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk bildene samme dag som fristen gikk ut. Det er helt idiotisk. De kan bare prøve seg på å kreve penger.

Bildene var i tillegg av skrekkelig dårlig kvalitet og man kunne se at de var kornete. Det var svært mange foreldre i barnehagen som var misfornøyde, og jeg forsøkte å få barnehagen til å bytte fotograf før fotograferingen skulle skje.

Gruppebildet tatt av avdelingen til knerten var helt katastrofalt. Klassebildet av klassen til snuppa var hårfint bedre (han idioten som insisterte på å lage tullefjes fikk tilsnakk nok til at fotografen ikke kan lastes for det).

Gammel 13-11-12, 16:03   #80
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi returnerte bildene etter fristen. Jeg har ikke hørt noe. I tillegg er jeg spent på når bildene fra skolen kommer.
En annen ting jeg synes er komisk med disse her er at alle portrettbilder er tatt i samme vinkel. Ett fra høyre, ett fra venstre og ett fra midten. Sett noen bilder i det siste av forskjellige barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.