Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 22:17   #20
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å påpeke at noen er tynn?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det finnes mange fordommer mot tynne, men de er (rimeligvis) ikke de samme som mot tykke. En relativt vanlig fordom er at tynne folk er tynne fordi de er veldig forfengelige, og dessuten at de er skrekkelig overfladiske som er opptatt av utseendet sitt. (Og et ikke helt uvanlig uttrykk for denne fordommen er meningen om at de bør jekkes ned noen hakk - at de selv synes de er penere enn andre og derfor bør få beskjed om at dette ikke stemmer. Enten man selv synes de er pene eller ikke.) Og en enda vanligere oppfatning, som forsåvidt også er en del av den første jeg nevnte, er at tynne folk alltid er tynne av eget valg, og at den eneste grunnen til at de ikke er tykke, er at de har tatt jobben med å bli/holde seg tynne. (Denne er veldig vanlig; ellers hadde neppe alle de svært slanke menneskene jeg kjenner vært så innmari lei av å bli fortalt at de burde slutte å være så tynne som de er.)

Men likevel er det altså slik at forsøk har vist at selv barnehagebarn foretrekker å leke med de tynne, fordi de tykke er "late".

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.