Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julefilmer for barn?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 19:43   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julefilmer for barn?

Ser noen nevnte at det er tradisjon å se julefilmer med barna i adventstiden. Hvilke filmer? Vi har flere filmer som egner seg for voksne, men ikke for barn. Barna mine er 8 og 11 og liker ikke spesielt godt tegnefilmer. Vi ser Jul i Svingen sammen når vi har tid, men det er jo ikke akkurat en film.

Polarekspressen er fast lille julaften-innslag. Ellers er jeg blank. Vi har Get-box og kan leie der, eventuelt. Der er det masse.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:56   #2
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julefilmer for barn?

Grinchen! Den er så over-julete at det er helt fantastisk.

Gammel 14-11-12, 20:01   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med fare for å virke dum: Er det den Mummy is home-filmen?

Gammel 14-11-12, 20:03   #4
isola
Kakemonster

isola sin avatar

isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Haha, nei. Det er Dr. Seuss, Jim Carrey er grønn og gretten.

Gammel 14-11-12, 20:06   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Haha, nei. Det er Dr. Seuss, Jim Carrey er grønn og gretten.

Hm, interessert! Og passer for unger altså?

Gammel 14-11-12, 20:27   #6
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Skulle inn og foreslå Grinchen jeg også. Fenga tre jenter på 4, 9 og 12 her i fjor jul.

Gammel 14-11-12, 20:36   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Hjemme alene" 1 og 2. Også har jeg bestilt "Arthurs julegaverace".

Gammel 14-11-12, 21:03   #8
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm, interessert! Og passer for unger altså?

Ja, det er en barnefilm.

Gammel 14-11-12, 21:11   #9
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grinchen er kjempeherlig!

Jeg bare elsker frisyrene til Hvemene! Og hvis man ikke feller en ørliten tåre på slutten da har man et hjerte som er altfor lite. Sådetså.

Gammel 14-11-12, 21:14   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gutta mine vil av en eller annen grunn ikke se Polarekspressen. De så ikke den ferdig første gangen engang.. hmmm.. synes den var fin, jeg.

Grinchen har vi sett flere ganger. Nå er det jul igjen er også kjempefin.

Gammel 14-11-12, 21:15   #11
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Arthurs julegaverace så jeg i fjor, og den var veldig morsom.
Tror den vil passe aldersgruppen dine barn er i også (den er riktignok animert).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:54   #12
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har flere favoritter, men min er Grinchen. Så må vi se Hjemme Alene og Jack Frost. I år har vi kjøpt Arthurs julegaverace, så den gleder jeg meg til. Fred Claus så vi i fjor, og den var små-morsom, og så har du Julenissefilmene med Tim Allen.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:55   #13
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi ser Hjemme alene
Polarekspressen
En del Disney som mikkes jul osv
I år har vi også kjøpt Arthurs julegaverace

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 09:25   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er Arthurs julegaverace passende for treåringen?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:09   #15
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kom at jeg synes Disneys Askepott er en julefilm, eller vi ser den i hvert fall når det er jul. Jeg vet ikke helt hvorfor for den er ikke det fnugg julete egentlig, men det er en film vi alle har et godt forhold til.

Gammel 16-11-12, 11:16   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grinchen! Den er så over-julete at det er helt fantastisk.

Finnes denne med norsk tale? Jeg finner bare dvder med norsk tekst, ikke tale.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:34   #17
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi elsker denne:

(Kilde: youtube.com)

Ikke helt passende hvis man ikke vil at barna skal tro paa nissen, kanskje.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 13:10   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte Astrid Lindgrens juledvd. Det er ikke akkurat en film, men koselig for det.
Min 8,5-åring liker ikke så godt tegnefilmer og
mange av de amerikanske blir for avansert fordi han må lese teksten.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 13:13   #19
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Finnes denne med norsk tale? Jeg finner bare dvder med norsk tekst, ikke tale.

Ja, den er i dubbet versjon også, jeg har den på vhs. Dubbet først og tekstet etterpå. Merkelig om den ikke er dubbet på dvd også..

Gammel 16-11-12, 14:07   #20
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Ja, den er i dubbet versjon også, jeg har den på vhs. Dubbet først og tekstet etterpå. Merkelig om den ikke er dubbet på dvd også..

Jeg har lett etter dubbet versjon på dvd i flere år og finner ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.