Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sjuskebarometer

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-12, 18:14   #1
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sjuskebarometer

Hvor ofte vasker du bak og under dusjkabinettet?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 18:16   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjuskebarometer

Har ikke dusjkabinett. Men jeg når nok langt opp på sjuskebarometeret på de fleste andre ting.

Gammel 15-11-12, 18:17   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi gjorde det da vi flytta ut. Nå har vi dusjhjørne.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 18:18   #4
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Ja dette kan gjelde alle ting som innebærer at man må dra og flytte på noe tungt og vanskelig.

Bak, under sofa?
Bak, under kjøleskap/fryseboks?
Bak, under komfyr?

Gammel 15-11-12, 18:18   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Aldri. Det ble bytta for et par år siden. Da vaska jeg der, selvfølgelig. Skal love deg at det ikke var vaska der på noen år da, og det var ikke min feil. Jeg leier, og har tenkt å etterlate meg like mye skitt som det var her da jeg flytta inn. Har litt å gå på ang bak/under dusjkabinettet enda.

Gammel 15-11-12, 18:19   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

For å svare selv så gikk sluken tett når mannen dusjet i dag tidlig og kabinettet måtte frem, for første gang på, eh, kremt 8år.

Gammel 15-11-12, 18:24   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bak, under dusjkabinett
Bak, aldri så langt. Bør taes frem snart, dog. Under, en gang i blant.

Bak, under sofa?
Stadig vekk.

Har ikke kjøleskap, kun kjøleskuff. Kan ikke taes frem og det blir dermed ikke vasket hverken bak eller under. Fryseboksen står under trappen i en bod, og der kunne det ikke ramlet meg inn å vaske i det hele tatt.

Bak, under komfyr?
Innebygget både platetopp og stekeovn. Har ingen intensjoner om å demontere kjøkkenet for å vaske.

Gammel 15-11-12, 18:46   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvor ofte vasker du bak og under dusjkabinettet?

Det vil jeg ikke snakke om!

Sofa: 2-3 ganger i måneden
Kjøleskap: 1-2 ganger i året
Fryseboksen står i utebod og der blir det aldri vasket og stekeovn er innbygget.
Men jeg tar av sokkellista på kjøkkeninnredninga og vasker der et par ganger i året.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 18:55   #9
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Under dusjen ganske ofte, kanskje 1 gang eller 2 i måneden. Bak, øhh aldri.

Bak, under sofa?
Hver gang jeg vasker gulv.
5-6 ganger i året kanskje .
Bak, under komfyr?
Har innebygget

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 18:55   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Dusjkabinettet? Er det vanlig å vaske bak/under det?

Det ble satt inn for snart 9 år siden, og det har ikke blitt vasket der foreløpig. (Men nå kjenner jeg at jeg ble litt stresset...)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 19:07   #11
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Da jeg overtok leiligheten for ett år siden hadde de som bodde der "glemt" å vaske. Dermed hadde jeg fremme dusjkabinettet siden jeg liker min egen dritt bedre enn andre sin.
Kanten som er mellom kabinettet og gulvet faller av hver gang jeg støvsuger og da pleier jeg å ta de verste hybelkaninene samtidig.
Ellers vil jeg tro at kabinettet blir tatt frem dersom jeg noensinne skal flytte fra leiligheten.

Bak/under sofa: Når jeg støvsuger/vasker.
Kjøleskap/fryseboks: Se dusjkabinett.
Komfyr: Innebygget.

Gammel 15-11-12, 19:22   #12
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Dusjkabinettet ca 1 gang pr år, heldigvis har vi integrerte hvitevarer som ikke kan tas frem.

Gammel 15-11-12, 19:24   #13
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Det gjenstår å se, vi har bare bodd her halvannet år.

Men jeg har en plan om vindusfolie på innsiden av dusjkabinettet, så man slipper å se de støvete rørene bak.

Gammel 15-11-12, 20:23   #14
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi snakker år for dusjkabinettet her også.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 20:29   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ehh, aldri tenkt på.

Vi hadde dusjnisje der vi bodde før da, så da var det ikke aktuelt. Her er kabinett. Mannen gjorde ting han bare benevnte som "unevnelige ting" da sluket gikk tett, mulig det ble rengjort noe under, men i alle fall ikke bak.

Under badekaret har jeg nok omtrent samme forhold til. Vi vasket under det forrige sånn et par ganger på de årene vi bodde der da. Sånn siden det kom vann under...

Komfyren trekker jeg frem og vasker bak.... når noe koker veldig over, eller evt sånn kansje annethvert år, om jeg av uviss grunn føler for å vaske ned. (Mus i kjøkkenskapene er en sånn grunn, har jeg erfart...)

Kjøleskapet? Nei, det trekker jeg da ikke frem for å vaske under eller bak, sånn utover nevnte nedvaskinspirasjon eller om det skulle velte noe vann og renne under. (Kan skje når man har kjøleskapet ved siden av oppvaskmaskinen, men medfører normalt bare at det tørkes opp, ja...)

På sjuskebarometeret kommer jeg nok ikke så veldig pent ut. Men det lever jeg greit med.

Gammel 15-11-12, 20:38   #16
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Pappa fortalde ein historie frå gamlejobben og nemnde då i forbifarta at komfyrar hadde hjul og lett kunne vippast fram. Fascinerande og ny viten for meg. Eg har ikkje teke sjansen på å prøve enno.
Dusjkabinett har vi ikkje, men eg lyste under badekaret med lommelykt forleden og det såg, hm, guffent ut. Men kva ser vel ikkje guffent ut i kvitt led-lys?? Sluken der har eg imidlertid renska minst ein gong, men vanlegvis heller eg ein god skvett Mudin oppi når avløpet virker tregt. Det fungerer åpenbart.

Eg trur eg skal vaske kjøleskapet ein dag, kanskje. Inni.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 20:42   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dusjkabinettet: ikke hvert år, i alle fall.

Komfyren: hver gang jeg vasker gulvet. Den er jo på hjul og dras frem enkeltpenkelt.

Kjøleskapet: når jeg skal male veggen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 20:45   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Dusjen :Eh, når vi bytter det ? Dvs for ca 5 år siden og nå innen et halvt år igjen, er på leting etter nytt.

Bak, under sofa? Et par ganger i halvåret.
Bak, under kjøleskap/fryseboks? Max en gang i året
Bak, under komfyr?[/quote] Innebygget

Gammel 15-11-12, 20:46   #19
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bare dusjvegger, og badekaret er fliset inn.
Under sofaen blir det vasket hver 14. dag.
Kjøleskapet drar jeg frem et tre, fire ganger i året.
Fryseboksen står i kjelleren og der blir det støvsuget kanskje en gang i året.

Gammel 15-11-12, 20:56   #20
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Har komfyrer hjul? Alle?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.