Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barcelona! Jeg trenger rett og slett hjelp

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-12, 21:23   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Barcelona! Jeg trenger rett og slett hjelp

Jeg skal kanskje sende mannen til Barcelona ei helg i april. Jeg skal kanskje sende med meg selv. Det er sånn cirka alt jeg vet.

Dere som har vært der, hvor mange dager er nok? Jeg tenkte fredag til mandag?

Hvor bor man? El Born? Hotelanbefalinger ønskes intenst. Jeg vil bo ok. Hvor booker man? Direkte gjennom hotellet eller gjennom ei eller anna nettside? Jeg er ikke spesielt privatreisevant. Hvor spiser man?

Hvordan finner man billigst mulig flybilletter? Jeg har funnet til ca 3500 t/r for en voksen på Norwegian fra Trondheim. SAS vet jeg ikke om jeg tør bruke nå?

Ja, og hvor finner man barnevakt til fire unger i fire dager?

Jeg trenger så desperat ei voksenhelg med mannen min.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 21:59   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barcelona! Jeg trenger rett og slett hjelp

Vi var der i 6 dager (sommerferie), bodde og spiste i El Born. Bestilte hotell gjennom hotels.com og flybilletter med KLM (Norwegian hadde ikke rute dit da). Tar gjerne en ny tur dit!

Barnevakt kan jeg ikke hjelpe med, men synes du må få tatt med deg selv dit

Gammel 15-11-12, 22:01   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Vi var der i 6 dager (sommerferie), bodde og spiste i El Born. Bestilte hotell gjennom hotels.com og flybilletter med KLM (Norwegian hadde ikke rute dit da). Tar gjerne en ny tur dit!

Barnevakt kan jeg ikke hjelpe med, men synes du må få tatt med deg selv dit

Takk!

Jeg synes også at jeg må være med. Men logistikken er ikke enkel, gitt.

Gammel 15-11-12, 22:25   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi var der nesten en uke så vidt jeg husker. Vi fløy vel med SAS tror jeg, husker ikke lenger. Fantastisk by!

Gammel 16-11-12, 00:37   #5
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var der fra tirsdag til lørdag i mai med hele familien, det var passe antall dager. Bestilte hotell via www.hotels.com. Vi bodde i en leilighet rett ved Plaza Catalunya, veldig praktisk.

Barcelona er fantastisk, du bør absolutt bli med! Håper barnevakt går i boks!
Anbefaler tur med hop on-hop off buss, du får sett utrolig mye på et par timers busstur. Det er tre ruter, går fra Plaza Catalunya.

En venninne av meg som har bodd i Barcelona anbefalte å spise på tapasbaren PEP. Vi gjorde ikke det pga barna, det var absolutt ikke barnevennlig lagt opp med spising ved bardisk. Uten barn er det enklere.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 01:57   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal definitivt tilbake. Nå var vi der med barn, besteforeldre og resten av slekta, men det var kjempehyggelig. Det er mange bra steder å spise, våre valg bare litt preg av at vi hadde slitne unger og foreldre med oss. Hadde det vært bare oss hadde jeg nok gått for litt bedre steder sånn sett.

Men - få med dere den katedralen, la sagrada familia. Den er helt vanvittig flott. Og så følger dere turiststrømmen opp til park guell. Og tusler litt i gamlebyen og på la rambla. Da har dere opplevd ganske mye. Foreldene mine gikk noen hundre meter og fant seg en cafe, og så videre til neste. De hadde det minst like hyggelig som oss, så neste gang vil jeg prøve deres variant. Vi hadde også leilighet nær plaza catalunya, det er et knutepunkt og der flybussen lander, så det anbefales.

Gammel 16-11-12, 09:28   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg har billetter. Og barnevakter. Nå mangler jeg bare hotell og aktiviteter. Utover klining.

Gammel 16-11-12, 09:42   #8
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har billetter. Og barnevakter. Nå mangler jeg bare hotell og aktiviteter. Utover klining.

Glimrende! Det blir sikkert en kjempefin tur Hotell og aktiviteter er det nok av i Barcelona, så det ordner seg. Klining ordner seg sikkert også.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:05   #9
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sist jeg var der spiste vi lunsj på Dos Palillos, det var utrolig bra og kan anbefales hvis dere liker rå sjømat (det var mange retter som inneholdt det). Vi tok en 17 retters smaksmeny med vin til, og det var ikke for mye mat utrolig nok. Vi trengte ikke så mye middag den dagen da. Du kan lese mer om restauranten her.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:06   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukk, nå vil jeg også til Barcelona og gå på restauranten til Nina.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:08   #11
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Notert!

Gammel 16-11-12, 11:27   #12
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Sukk, nå vil jeg også til Barcelona og gå på restauranten til Nina.

De har den restauranten i Berlin, ogsaa. Saann i tilfelle du skulle vaere paa de kanter i stedet. Anbefales. Og hvis du booker, maa du si at du vil sitte ved det lange bordet foran kjökkenet. Det er en opplevelse.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:32   #13
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, du bør booke og sitte ved kjøkkenet, det er helt utrolig gøy å sitte og se på maten bli laget. Den restaurantturen var verdt hele turen til Barcelona, og jeg går dit igjen neste gang jeg skal dit. (Eller hvis jeg skal til Berlin ser jeg nå)

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 11:36   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

De har den restauranten i Berlin, ogsaa. Saann i tilfelle du skulle vaere paa de kanter i stedet. Anbefales. Og hvis du booker, maa du si at du vil sitte ved det lange bordet foran kjökkenet. Det er en opplevelse.

Ja, jeg så det. Veldig notert!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.