|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
Dokument 2 på onsdag!INTERNASJONALE MENNESKERETTSORGANISASJONER SLAKTER NORSKE MYNDIGHETER I KONGOSAKEN:
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dokument 2 på onsdag!Perverst faktisk. Nøyaktig hva er perverst?
http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/...html?id=707955
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg skjønner ikke helt hva det er forventet at myndighetene egentlig skal gjøre?
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Perverst, faktisk. Og hva er det du mener norske myndigheter skulle gjort? Er ikke dette et tilfelle av "som man reder, så ligger man"?
|
|
|
|
#5 |
|
Originala
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Etter hva jeg har skjønt har det vært jevnlig dialog mellom Norge og Kongo i denne saken, så det er ikke slik at saken ligger urørt fra norsk side. Hva mer skal UD gjøre? Sist redigert av Fadese : 20-11-12 kl 09:47. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg kjenner ikke det minste snev av sympati for de gutta der. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!
Hva mener du UD skal gjøre som de ikke allerede har gjort? På hvilken måte har UD sviktet?
|
|
|
|
#9 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg synes soningsforholdene i Kongo skulle vært bedre for alle innsatte, ikke bare Moland og French, og det kan jeg gjerne skrive under på ett opprop for, eller like på en facebookside. At norske myndigheter skulle gjort mere for disse gutta, nei det synes jeg slettes ikke.
|
|
|
|
#10 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg pakker ryggsekken. Vi maa helt klart invandere Kongo. Noe annet er perverst. Tenk, selv i verdens rikeste land kan vi hverken dra en Harry Potter og teleportere dem hjem eller invandre landet. Ikke saa mye som et FSK-lag for evac via fengselstaket.
|
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Jeg er klar med ryggsekk og limpistol. Bare vent til kongoleserne står der med glitterlim opp etter ørene. Da skal de få angre på at de gjorde dette mot våre egne landsmenn!
|
|
|
|
#12 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Hva med levitasjon? Nei? Ikke mulig altså?
|
|
|
|
#13 |
|
Originala
|
Endelig en som er løsningsorientert og handlingskraftig. Ulvefar til UD! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!ULvefar og noen ordner heldigvis opp.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#15 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg kjenner en som har jobbet med saken. Og, nei, det er ikke saa mye igjen aa gjoere av offisielt og uoffisielt press paa Kongo. Neste steg er fysisk intervensjon, og selv om jeg personlig kansje kunne finne paa aa melde meg frivillig just for the hell of it er jeg (noen ganger) glad norske myndigheter er mer sindige enn meg.
|
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg må si jeg har stor sympati for alle som sitter stuck i kongolesiske fengsler altså. Det er ikke vanskelig å se for seg at det er et rent helvete. Likevel - hva skal norske myndigheter gjøre utover det de allerede har gjort? Det er helt utenkelig at dette skal kunne løses utenfor diplomatiet.
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg synes det er synd, helt tragisk faktisk, at forholdene i mange utenlandske fengsler er så fryktelige som de er. La det være sagt. Men det sitter altså norske statsborgere i fengsel på alle kontinent, med mer eller mindre god rettegang og under fryktelige soningsforhold. Det er ikke to stk, det er hundervis. Hva skal vi gjøre med det? Alle disse har nære og kjære som kun ønsker seg en ting, få sine hjem igjen. Jeg kan ikke se at det finnes enkle løsninger på dette, vi kan ikke gå inn i andre land å kreve slikt uten konflikt. Disse landene, uansett hvor dårlig de måtte fungere, har sin suverenitet. Hva om et land hadde trampet inn i Norge å krev sin borger tilbake, for så kanskje å slippe han fri i hjemlandet? "Tent på sin utro kone, vi har da hørt værre lissom.." Et tenkt eksempel. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Oslo
![]() |
Hvorfor?
|
|
|
#19 |
|
This is normal!
|
Hva mener du norske myndigheter kan gjøre som de ikke allerede har gjort?
|
|
|
|
#20 |
|
Originala
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Men hva mener du de skal gjøre?
|
|
|
|
![]() |
|
|