|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeVi skal ha svært familieselskap til helga, og jeg er som alltid på jakt etter enkleste utvei i forhold til servering.
|
|
|
#2 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeHvem var det som hadde en tråd om dette i sommer? Jeg har tenkt på den tråden ettersom vi også skal ha storinnrykk i helga. Masse mat til mange folk på begrenset plass.
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeEi stor gryte med chili con carne da?
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeDette er min absolutte suppefavoritt. Anar man kan servere (også) glutenfritt brød til.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeStek kjøtt/kjøttdeig, og skjær gode grønnsaker i små biter (f eks. løk, gulrot, sellerirot, selleri, paprika), og la det surre sammen en stund. Rør inn tomatpuré og bokstomater, og så rømme. Spe evt. med kraft/buljong. Smak til med salt og pepper, og annet godt krydder. Enkel og god gryterett.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeDenne lagde vi i selskap i helga. Tredoblet oppskriften og alle likte den godt. Skikkelig vintersuppe. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Originala
|
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeBoeuf Bourgignon er godt: http://www.dinmat.no:8080/Finn-oppsk...28tema%29/1427, men hvis det er veldig mange blir det kanskje dyrt? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mange
Denne kan lages med rimelig kjøtt, bare den får koke ganske lenge.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeGulasjsuppe/gryte er også veldig godt.
|
|
|
#13 |
|
Originala
|
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mange
Om du prøver Boeuf Bourgignon, nå eller senere, så vær raus med timianen. Kombinasjonen timian og rødvinssaus (eller portvin, for den del) er bare så himmelsk god. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeTusen takk, Nessie! Nå ble jeg sulten!
Det er notert!
|
|
|
#15 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeOm du vil ha, har jeg en veldig god oppskrift på Chili Con Carne |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeGulasj suppe.
|
|
|
#20 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkel suppe eller gryterett som kan serveres til mangeSanta Maria Chicken Tikka Masala (krydderblandingen som blandes med creme fraiche). Serveres med ris, raita og nanbrød. Syns denne indiske er veldig og og er alltid populær til både store og små. Liker ikke veldig godt posemat men denne syns jeg er veldig god!
|
![]() |
|
|