|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?
Der så det mye penere ut nå ennda jeg var på visning. Kjekt for kikkere i vårt nabolag. Vi har selvsagt ikke gardiner vi heller. Fnis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
godt brukt
|
Ja det var noe av de første vi gjorde. Grøss for en mur. Det har også hjulpet med de glassdørene fra Swedoor som vi fikk i vinter (til stue og gang). HVite enkle med tre ruter i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
navnet sjemmer ingen
Jeg skal lage en ny tråd i fare for at vi herper denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?Stil og stil. Fargerik, leken retro?
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?Stua vår er ganske spesiell og gjør mye ut av seg i seg selv, fra før, så det er ikke så mye sprell jeg kan gjøre synes jeg. Det er en loftsleilighet med mye skråtak. Enorme takvindu. På grunn av mye skråtak og lite vegger er det ikke mye plass til å ha bilder etc, og på grunn av kun takvindu er det ikke mulig med gardiner. (På grunn av manglende grønne fingre og manglende interesse er det heller ingen planter.) Skråtakene og veggene er lyse, det er kraftige bjelker i taket som er naturfargede, ganske mørke gjennom årenes løp (huset er fra slutten av 1800-tallet) og det finnes en litt rustikk teglsteinsmur med en svartovn/peis, og sortlakkerte feierluker i støpjern. Åpen løsning til kjøkken og opp til hems. Sort vindeltrapp opp til hemsen, hemsen har sort gelender. Gulvene har merbau-parkett, noe jeg ikke ville valgt selv, for jeg føler at det hemmer for mye i forhold til bruk av farger. I gulvet foran inngangsdøra og foran vedovnen er det nedfelt en plate med sort labrador granitt. Har også benkeplate i dette (eksklusivt nok, men ville heller ikke valgt dette selv, for mørkt og blankt). Til tross for mørkt gulv, teglsteinsmur og mørke takbjelker gir stua et lyst og luftig inntrykk, på grunn av hvite tak/vegger og store takvindu.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 18-04-07 kl 09:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?Vi har overtatt en del møbler fra besteforeldre - så hos oss går det i en del 40- og 50-tallsmøbler. Sofaen er ny i skinn og har samme farge som resten (rødbrun). Ellers har vi lyse vegger, en vegg dekket av fotografier og ellers abstrakt kunst på veggene.
![]() |
#10 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?Vi har hvite vegge, eikeparkett, lameller og persienner, ingen gardiner, noen få bilder på veggene, svart skinnsalong (litt robust), bare et gulvteppe (og det er lyst), oljet eik spisebord og skjenk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?Lyse vegger, sofabord og tvbenk i valnøtt. Spisebord og seksjonen er i lys bjørk for det var den stilen vi hadde i det gamle huset vårt...
![]() |
#12 |
Originala
|
![]() Sv: Hva slags stil og farger har dere i stuen ...?Vi kan nok ikke skryte på oss en gjennomført stil, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|