Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Byggforsk-heftene verdt prisen?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-12, 00:58   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Byggforsk-heftene verdt prisen?

Hvilket materiale skal du bygge muren i?
Skal du bygge i tegl, finner du nok en info på sidene til Bratsberg/Wienerberger.
Leca (lettklinker) også bra hjemmesider med mange forklaringer, mulig du må søke på Weber-Norge.
Asak er en stor leverandør av stein, og har en del hagemurer.

Dette er alle leverandører til byggeforretninger, de har gjerne tekniske svartjenester eller gode bruksveiledninger liggende på nett.

Gammel 21-11-12, 01:06   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min strategi er å bestille byggforskheftet, be svigerfar lese det for å gi samandrag og komme heim til ferdigstøypt trapp. Nei, seriøst, så er dei hefter veldig tekniske. Eg treng hjelp av folk med utdanning for å lese dei.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 06:04   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Min strategi er å bestille byggforskheftet, be svigerfar lese det for å gi samandrag og komme heim til ferdigstøypt trapp. Nei, seriøst, så er dei hefter veldig tekniske. Eg treng hjelp av folk med utdanning for å lese dei.

Jeg er siv.ing så jeg er ganske god på å lese tekniske ting.
Det er mer om det står det jeg trenger, som jeg lurer på, type for en 40 cm mur, hvor dypt fundament og om det trengs en plate i bunnen for å stabilisere muren (som jeg fikk tips av en murerpasient).

Gammel 21-11-12, 06:01   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hvilket materiale skal du bygge muren i?
Skal du bygge i tegl, finner du nok en info på sidene til Bratsberg/Wienerberger.
Leca (lettklinker) også bra hjemmesider med mange forklaringer, mulig du må søke på Weber-Norge.
Asak er en stor leverandør av stein, og har en del hagemurer.

Dette er alle leverandører til byggeforretninger, de har gjerne tekniske svartjenester eller gode bruksveiledninger liggende på nett.

Skal bygge en ensidig plantemur i tegl, og har lyst å bruke liggende teglflis på det ytterste laget og legge de sånn at annenhvert lag stikker litt ut sånn at det blir litt åpning, nok til at det kan feste seg litt jord for planter.

Vanskelig å forklare, her er noen trappetrinn som er sånn jeg vil ha det

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.