|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din første voksenroman?Tatt Av vinden. :-)
|
|
|
#82 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din første voksenroman?Nå ble jeg veldig usikker på om jeg i det hele tatt burde våge meg inn i tråden om voksenromaner (som i "voksenfilmer"), men det var jo ikke ingen grunn til bekymring. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Glamorøs
|
Sv: Din første voksenroman?
Jeg arvet min mormors to-bindsutgave av Tatt av Vinden til 12-årsdagen min, tror jeg. Jeg syns den var temmelig gørr.
|
|
|
#85 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Din første voksenroman?Jeg elsket (og elsker fortsatt) Tatt av vinden. Jeg har lest den mange ganger, og det er utrolig hvor annerledes både Scarlett og Rhett og ikken minst Melanie og Ashley er nå som jeg er eldre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Din første voksenroman?Mest sannsynlig Agatha Christie eller noe. Jeg leste slikt da jeg var ferdig med Fem-serien.
|
|
|
#87 |
|
|
Sv: Din første voksenroman?Jeg husker ikke. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Prematurmamma
|
Jeg er veldig usikker, men tror Hard Asfalt var en av mine første også.
|
|
|
|
#89 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Din første voksenroman?Agatha Christie som syvåringer og elskovsbøker i tiårsalderen?
|
|
|
#90 |
|
|
Sv: Din første voksenroman?Det gikk helt fint å lese Astrid Lindgren og Agatha Christie samtidig. Er det et problem? |
|
|
|
|
|
#91 |
|
kamerat
|
Sv: Din første voksenroman?Vi leste jo dem også, Meissa. Jeg leste rett og slett absolutt alt jeg kom over. Toppen av alt var å være akkurat passelig syk, rekorden min var på 13 bøker på en dag.
|
|
|
#92 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Din første voksenroman?Jeg husker ikke, jeg leste mye mer da jeg var barn og tenåring enn jeg gjør nå.
|
|
|
#93 |
|
Bedreviter
|
Jeg leste dem også. Og gjerne samtidig med voksenbøkene. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Bedreviter
|
Sv: Din første voksenroman?Og inspirert av denne tråden har jeg bestilt David Copperfield, Jorden rundt på 80 dager og Skattøya på norsk til Frøkna. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Bedreviter
|
Poenget var jo at jeg leste alt. Absolutt alt jeg kom over. Jeg bare antar at det gjelder for de fleste som begynte å sluke voksenbøker i 8–10-årsalderen. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
kamerat
|
Sv: Din første voksenroman?Jeg leste til og med en rekke både barne- og voksenbøker som jeg aktivt vil fraråde folk å lese.
|
|
|
#100 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Ja, jeg skjønner jo det da. Jeg fikk bare følelsen av å ha kastet bort barndommen på hardyguttene og elisabethbøker, mens alle andre satt å analyserte "Pan" av Knut Hamsun.
|
![]() |
|
|