|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!http://blogg.bt.no/preik/2012/11/08/.../#.UK3lzYf8LGs |
|
|
|
|
|
#83 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dokument 2 på onsdag!Her tror jeg virkelig UD har gjort det de har kunnet. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dokument 2 på onsdag!
Ja, og så har de forfalsket noen dokumenter. Men det betyr ikke at de skal bli dømt for mord. Jeg har liten tiltro til rettsystemet i Kongo. Korrupt og forhåndsdømming. Er de bare skyldige i våpensmugling, dokumentfalsk og forsøk på å verve seg som leiesoldater, så mener jeg de har sonet straffen nå. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Glamorøs
|
Det har vel de færreste. Men når du allikevel, med vitende og vilje, drar til et land hvor du vet at dette kan være konsekvensen, da må man takke seg selv altså.
Sist redigert av Tallulah : 22-11-12 kl 11:28. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Personlig pessimist
|
Det er vel ingen som har sansen for det. Men spørsmålet er altså hvor perverst det er at ikke staten ordner opp for nordmenn som i utlandet har tatt store risikoer? Å leke cowboy i Kongo er ikke en situasjon jeg mener man vanskelig kunne unngått å havne i.
|
|
|
|
#87 |
|
Ser lyst på livet
|
Men nå har de altså innrømmet mord pr SMS og i avhør, selv om det i avhøret måtte trekkes pga psykose. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Nei, dårlig ordvalg av trådstarter. Men er de uskyldig dømt for mord, så synes jeg norske myndigheter bør fortsette å øve press på Kongo. De soner i 20-manns celler! En kan bare forestille seg hva som skjer hvis vaktene snur ryggen til. Så lenge norske myndigheter holder saken varm, kan de ha en viss beskyttelse mot voldtekt for eksempel. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Mange unggutter risikerer livet i farlige stunt. Den som har familie som aldri har hatt noen "gærninger" kan kaste den første sten. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Det er jo ganske heftige indiser i saken mot Moland og French, da. Fotografier av en av dem smilende og bevæpnet ved siden av et blodig bilsete og sånn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Ser lyst på livet
|
Ikke nå lenger. De har fått eneceller.
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Glamorøs
|
Hva slags argument er det? Skal ikke "gærninger" ta ansvar for seg selv? :grubler: Det er vel ingen som ikke innser at dette er vanskelig for familien, men det betyr faktisk ikke det samme som at Norge skal gjøre hva som helst for å få folk ut av situasjoner de har satt seg i selv.
|
|
|
#94 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ved en feiltakelse oppgitt meg som opphav til det du siterte i dette innlegget. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Borte
|
Sv: Dokument 2 på onsdag!Jeg tror ingen mener at det er greie forhold i kongolesiske fengsler eller at det greit med rettssystemer som er korrupte og ikke fungerer. Så jeg skjønner ikke helt vitsen med å bruke det som argumenter i diskusjonen her. Klart det er fælt og jeg har ingen problemer med å føle stor sympati for de som sitter der nede.
|
|
|
#96 |
|
Borte
|
Denne provoserte meg i grunnen mer dess mer jeg tenkte over den. For en utrolig dustete og meningsløs ting å si. Skal man liksom ikke kunne uttale seg da, om man har noen i familien som har gjort "gærne" ting? Hvorfor det egentlig?
|
|
|
#97 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er jo en kjennsgjerning at enkelte unge menn er ganske spenningssøkende, ja. Jeg mener ikke at straffen for ubetenksomhet skal være å bli kastet i fengsel og kaste nøkkelen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo bare en påstand fra Molands kjæreste og ikke noe håndfast bevis. Ikke har hun SMS-en og ikke fant de den på Molands telefon da han ble pågrepet. Og hun kommer med påstanden flere år etter at hun fikk meldingen. Om det i det hele tatt er sant, er det likevel tvilsomt om hun husker den ordrett. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Personlig pessimist
|
|
|