Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-12, 23:54   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sikre Snuppa best foran i bilen?

Tja, jeg ville jo ikke gjort det så du er sikkert ikke så interessert i meningen min.

Min egne mening er basert på at jeg vet at passasjersiden er høyest utsatt plass i bilen både ved front og sidekollisjon. Jeg er svært nøye på bilsikring og har mine to på 11 og 9 godt sikret fremdeles. I baksetet.

Trygg trafikk:

Anbefalt: Barn som er under 140 centimeter høye bør ikke sitte foran en aktiv airbag. Dette gjelder uansett om de sitter i bilens sete, på pute eller i barnesete. Å plassere små barn i forovervendte stoler foran aktive airbager er potensielt livsfarlig. Under en kollisjon vil barnets hode kastes framover og nedover. Dermed kan airbagen, som utløses i rundt 300 km/t, treffe midt oppe på barnets hode. Det gir fare for sammenpressingsskader i nakken.

- Dette fører til dødsulykker og svært alvorlige skader. Vi mener at lovverket må endres. Det bør ikke være lov å plassere barn under 140 centimeter foran en aktiv airbag, sier prosjektleder Carina Henske i Trygg Trafikk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.